1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Toen F.E.A.R. in 2005 in de schappen kwam te liggen leek het erop dat de game nog wel een aantal jaar mee zou gaan. F.E.A.R. had namelijk toen der tijd een erg sterke achterban.

Na de komst van F.E.A.R, 2: Project Origin is de achterban erg gekrompen. Volgens Dave Matthews, de art lead bij ontwikkelaar Monolith Productions, komt dit door de ports van de eerste game naar de consoles en de uitbreidingen ervan. Veel fans zijn hierdoor afgehaakt.

Door sommige mensen is wel eens gesteld dat F.E.A.R. producten die niet door Monolith zijn ontwikkeld een aantal nieuwe fans hebben opgebracht. Matthews reageert hierop dat sommige mensen daarom ook hebben afgehaakt. Ook zegt hij dat de console-versie van Project Origin dichter bij de pc-versie van F.E.A.R. 1 komt te liggen.

"TimeGate heeft het verhaal in een richting gedraaid die wij niet wilden nemen. We zien Extraction Point en Perseus Mandate als een alternatief universum, een ‘wat het had kunnen worden’, en daardoor betekent het niet meteen dat we afbreuk doen op het verhaal dat we proberen te vertellen. F.E.A.R. gaat over Alma, F.E.A.R. 2 gaat over Alma, en we wilden het verhaal vertellen op een manier zoals we dat oorspronkelijk gepland hadden", aldus Matthews.