Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Nieuws » Security » RFID-chip slopen uit paspoort

RFID-chip slopen uit paspoort

Woensdag 27 december 2006 16:55 door DirectX
Bron: Security.nl, Views 9550, Reacties (10)

Op 26 augustus 2006 werd in Nederland het nieuwe biometrische paspoort met RFID chip ingevoerd. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat de beveiliging van deze chip veel wensen overlaat, het is namelijk makkelijk te kraken.

Gebleken is dat een cracker tot de binnenste laag van de chip kan doordringen en zo zichzelf toegang kan verschaffen tot de gelaatsfoto en zelfs vingerafdrukken. Enige tijd geleden is een petitie begonnen op RFID-Password.nl, die het onveilige paspoort de wereld uit wil helpen.

Wie het recht in eigen handen wilt nemen en zelf het paspoort wil aanpassen moet echter wel uitkijken, In Amerika staat er een celstraf van 25 jaar op het knoeien met een paspoort.

Voor het slopen van de chip kan men het beste met een hamer of ander hard voorwerp de chip eruit slopen, hiermee wordt de geldigheid van het paspoort niet aangetast. Paspoorten waarvan de RFID-chip niet meer functioneert zijn nog gewoon geldig.

Er zijn 10 reacties

Avatar
0
Dit is niet legaal. Het paspoort is niet jouw eigendom, maar het eigendom van de staat. Door de chip te slopen vernietig je dus eigendom van de staat waar ook een eventuele celstraf op kan staan. Het is dus NIET aan te raden de chip te slopen.
Avatar
als je met een sterke magneet eroverheen gaat is hij toch wel kapot ofniet?
Geen Avatar
offlineBoxman, ICT-professional, 27 Dec 2006, 17:41
1

Quote:

Op 27-12-2006 17:18 schreef xerox:
als je met een sterke magneet eroverheen gaat is hij toch wel kapot ofniet?


Bullshit, das een fabeltje. Net als dat creditcards niet tegen magneten kunnen. Mythbusters heeft duizenden kaarten geprobeerd kapot te maken met een magneet, alleen met een magneet van iets in de 1000 gauss ofzo lukte dat. Zo'n magneet kom je niet snel tegen.

Edit// het was 1000 gauss
Boxman heeft dit bericht gewijzigd op 27-12-2006 om 19:13.
Geen Avatar

Quote:

Op 27-12-2006 17:41 schreef Boxman:
[...]

Bullshit, das een fabeltje. Net als dat creditcards niet tegen magneten kunnen. Mythbusters heeft duizenden kaarten geprobeerd kapot te maken met een magneet, alleen met een magneet van iets in de 5000 gauss ofzo lukte dat. Zo'n magneet kom je niet snel tegen.


Jou bericht klopt niet. Bij Mythbusters gebruikten ze stil liggende magneten. Op het moment als zij de magneten bewogen, was de kaart met een veeeel lagere G leeg. Met een koelkast magneet kan je een creditcard wissen, als je hem maar beweegt langs de magneet strip. Overigens betwijfel ik of je een RFID chip kan slopen met magnetisme.... Maar 2 sec in de magnetron doet wonderen
cyberb0b heeft dit bericht gewijzigd op 27-12-2006 om 17:58.
Avatar

Quote:

Op 27-12-2006 17:04 schreef Angeloonie:
Dit is niet legaal. Het paspoort is niet jouw eigendom, maar het eigendom van de staat. Door de chip te slopen vernietig je dus eigendom van de staat waar ook een eventuele celstraf op kan staan. Het is dus NIET aan te raden de chip te slopen.


Het is inderdaad niet legaal, foutje --> titelfix.

Echter behoud het document nog wel zijn geldigheid na het eruitslopen van de RFID-chip.
Geen Avatar
Hee,

Ik wil jullie wel degelijk vertellen dat deze chip zich weer aktiveert door zon licht:)
Geen Avatar
offlineBoxman, ICT-professional, 27 Dec 2006, 19:09
2

Quote:

Op 27-12-2006 17:54 schreef cyberb0b:
[...]

Jou bericht klopt niet. Bij Mythbusters gebruikten ze stil liggende magneten. Op het moment als zij de magneten bewogen, was de kaart met een veeeel lagere G leeg. Met een koelkast magneet kan je een creditcard wissen, als je hem maar beweegt langs de magneet strip. Overigens betwijfel ik of je een RFID chip kan slopen met magnetisme.... Maar 2 sec in de magnetron doet wonderen


Mijn bericht klopt wel degelijk. Ze moesten hem over die enorme magneet slepen voordat de data verloren ging. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar zelfs met de sterkste permanente magneten (die ze dus ook over de magneetstrip heen haalden) is het NIET mogelijk je creditcard te wissen. Dus een koelkastmagneet (zoals jij zegt) krijgt het al helemaal niet voor elkaar.. Je moet die aflevering maar eens gaan kijken: Mythbusters Seizoen 1 aflevering 3, deel "eel skin wallet". Veel plezier.

Edit:// heb net de aflevering bekeken, bij 1000 gauss magnetische veldsterkte gingen de kaartjes pas kapot. En dat is dus als je ze er overheen haalt, vlak boven de elektromagneet.

Zoals ze ook in de aflevering zeiden, 1000 gauss is nergens te vinden op aarde, behalve dan bij zo'n lompe elektromagneet. Koelkastmagneetjes komen bij lange na neit in de buurt van zulk's veldsterkte. Myth busted dus.
Boxman heeft dit bericht gewijzigd op 27-12-2006 om 19:15.
Geen Avatar
offlinepc-noob, ICT-liefhebber, 27 Dec 2006, 19:58
1

Quote:

Op 27-12-2006 17:18 schreef xerox:
als je met een sterke magneet eroverheen gaat is hij toch wel kapot ofniet?

idd zelf geprobeerd met mijn bank pas kan er niks meer mee:D
word ik lekker rijker kan ik niks uit geven:D
Avatar
offlinejordcoerse, ICT-professional, 27 Dec 2006, 23:15
1
nou sorry hoor heb een hoesje bij me smartphone, daar zit ook een magneetje in. en als ik in me zelfde zak me pinpas pas heb doet hij het niet meer is me al 3 keer overkomen.
Avatar
offlineGood Fella, ICT-professional, 28 Dec 2006, 09:00
0
Crappy pinpassen dan ;)
Reageer op dit artikel

Gelieve je te houden aan de algemene fatsoensnormen bij het reageren op Techzine. Goede en slechtereacties hebben invloed op je hoeveelheid punten.Tevens zal de redactie actie ondernemen tegen herhaaldelijke slechte reacties.Eventuele fouten in dit artikel kunnen via de article reportgemeld worden.

TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden: