Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Nieuws » Software » Gewelddadige games mogelijk pas vanaf 30 jaar

Gewelddadige games mogelijk pas vanaf 30 jaar

Vrijdag 19 januari 2007 10:00 door Nikolas Taillieu
Bron: The Inquirer, Views 4403, Reacties (18)

The Inquirer meldt op haar site dat een wetsvoorstel ingediend is om de verkoop van gewelddadige games aan mensen jonger dan dertig jaar te verbieden in de staat New York. Dit is gedaan door de democrate Aurelia Greene.

Het verbod zou gelden voor alle games die het label ‘gewelddadig’ meekrijgen. Het wetsvoorstel is in behandeling bij het ‘Assembly’s Committe on Consumer Affairs and Protection’. Als dit voorstel goedgekeurd zou worden, geldt dit alleen voor de staat New York. Die kans is echter zeer klein, want dergelijke voorstellen werden eerder in andere staten al afgekeurd.

The Inquirer reageerde alvast geprikkeld met volgende woorden: "dit wetsvoorstel betekent dat je zal mogen vrijen, drinken, stemmen, trouwen en autorijden, maar een partijtje Counter Strike zal nog niet tot de mogelijkheden behoren." Het voorstel zal in ieder geval kunnen rekenen op heel wat protest van de gamers.

Er zijn 18 reacties

Avatar
offlinejamesbond007, ICT-professional, 19 Jan 2007, 10:11
0
Waar slaat dat dan weer op :? echt weer typisch amerika.
Alsof een 30 jarige wel het verschil tussen realiteit en game kan onderscheiden en bijvoobeeld een 18 jarige niet. Wat een onzin zeg (lol)
Avatar
Als dit soort games niet verkocht mag worden aan personen onder de 30 stijgt het downloaden gigantisch en gaan de makers van de games haast Failiet.

Oftewel een domme actie
Geen Avatar
offlineGerdjuh, ICT-professional, 19 Jan 2007, 11:08
0

Quote:

Op 19-1-2007 11:06 schreef Gxpower:
Als dit soort games niet verkocht mag worden aan personen onder de 30 stijgt het downloaden gigantisch en gaan de makers van de games haast Failiet.

Oftewel een domme actie


Of niet, die politiek zou het liefst gamen afschaffen... Maar ik snap niet waarom games af geschaft moeten worden. Er gamen miljoenen mensen. Misschien 1 % daarvan gaat de fout in "dankzij games" Meestal zijn die mensen niet helemaal 100% en komt het wss niet door het gamen. Maar iets of iemand moet de schuld krijgen, dus krijgen games de schuld. Bij auto rijden gebeuren toch ook ongelukken. Dit word toch ook niet afgeschaft (rare vergelijking, maar toch)
Geen Avatar
ja, maar daar denkt zoiemand dan weer niet bij na
helaas...
Geen Avatar
offlinetuintje, ICT-directeur, 19 Jan 2007, 11:36
0
Ja ja, op iedere straathoek kun je bij wijze van spreken een wapen winkel inlopen met je vergunning, en een pistool of machinegeweer kopen. En dan dienen ze zo'n wetsvoorstel in? Stelletje hypocrieten.
Geen Avatar
offlineEdmunt, ICT-directeur, 19 Jan 2007, 12:22
0
Daarom dat ik de republikeinen nog niet zo slecht vindt. Zij komen ten minste niet af zulke wetsvoorstellen.
Avatar
haha als deze wetsvoorstellen over de hele wereld aangenomen worden zou ik bij wijze van spreken zelf kopietjes gaan verkopen. big business (lol)
Geen Avatar

Quote:

Op 19-1-2007 11:06 schreef Gxpower:
Als dit soort games niet verkocht mag worden aan personen onder de 30 stijgt het downloaden gigantisch en gaan de makers van de games haast Failiet.


Wat een onzin. Elke slimme gamestudio gaat dan toch gewoon games maken die wel verkopen. Voorbeeld: Nintendos spelletjes doen het prima, zonder geweld.

Begrijp me niet verkeerd: dat wetsvoorstel is niet echt zinnig, maar een (games)onderneming is er in de eerste plaats om geld te verdienen.
Fireshade heeft dit bericht gewijzigd op 19-01-2007 om 12:28.
Geen Avatar

Quote:

Op 19-1-2007 12:26 schreef Fireshade:
[...]

Wat een onzin. Elke slimme gamestudio gaat dan toch gewoon games maken die wel verkopen. Voorbeeld: Nintendos spelletjes doen het prima, zonder geweld.

Begrijp me niet verkeerd: dat wetsvoorstel is niet echt zinnig, maar een (games)onderneming is er in de eerste plaats om geld te verdienen.


En een gamestudio die games gaat maken die ze oorspronkelijk niet zouden maken is geen onzin? Als je je werk tegen je zin doet, ga je toch ook gewoon wat anders doen?
Avatar
Hahaha laat me niet lachen, "nintendo spelletjes doen het prima, zonder geweld"

Terwijl alle nintendo fans van de daken schreeuwen dat Nintendo van zen kiddy imago afwil. Van de moment dat je in een Zelda game 1 druppeltje bloed ziet of je zelf beesten moet te lijf gaan met een zwaard zetten ze daar het label "gewelddadig" op hoor. 50% van alle gamers heeft wss een collectie die bestaat uit enkel fps/beat-em-up/horror/action etc. Allemaal games die gewelddadig gelabled worden. Zelfs op een rpg als Final Fantasy staat een "gewelddadig" icoontje.

Nintendo vertegewoordigde vorige generatie ongeveer 18% van de markt. Van de overige 78% gaan de meesten zeer kwaad zijn als ze plotseling hun favoriete games niet meer kunnen kopen.

En de Nintendo fans gaan het dan toch zonder Zelda, Red Steel of Resident Evil moeten doen vrees ik
Geen Avatar
0

Quote:

Op 19-1-2007 11:08 schreef Gerdjuh:
[...]

Of niet, die politiek zou het liefst gamen afschaffen... Maar ik snap niet waarom games af geschaft moeten worden. Er gamen miljoenen mensen. Misschien 1 % daarvan gaat de fout in "dankzij games" Meestal zijn die mensen niet helemaal 100% en komt het wss niet door het gamen. Maar iets of iemand moet de schuld krijgen, dus krijgen games de schuld. Bij auto rijden gebeuren toch ook ongelukken. Dit word toch ook niet afgeschaft (rare vergelijking, maar toch)


1% ? weet je hoeveel dit is ?
Per 100 gamers 1 gek ?
Avatar
Het zal trouwens eerder iets zijn van een 0.00024% ofzo :P

Op 10 miljoen jonge mensen is mss de helft een echte gamer. En daar gaan er mss 5 van door het lint, waarvan er eentje pogingen zal ondernemen tot doodslag ? Totaal los van games of whatever ?
Avatar
haha oO ik geloof er niets van. Voor zo'n dingen ben ik blij dat Microsoft bestaat want als dat zo is verliest Microsoft veel klanten want de klanten van Microsoft Games zijn merendeel onder de 30.
Wanneer je 18+ ben beslis jij wat jij koopt en niet de overheid...
Avatar
Maar je ziet toch redelijk vaak van deze soort berichten dat iemand door het lint gaat door een spel.
Wat trouwens geen reden is om de leeftijd door te voeren tot 30 hallo. Wie koopt er dan nog spellen.
Maar meestal zijn die moorden ook niet door het spel alleen maar ook doordat deze mensen geestelijk ziek zijn.
Heb trouwens laatst nog een berichtje gelezen dat iemand een moord had gepleegd door final fantasy VII dat is toch geen geweldadig spel of wel??
Check maar eens hier
Geen Avatar
0
Straks willen ze ook nog dat race games vanaf 75 jaar pas verkocht mogen worden. :s :? :@
Avatar
offlineNikolas, ICT-professional, 19 Jan 2007, 19:25
0

Quote:

Op 19-1-2007 18:15 schreef jr heuwing:
Straks willen ze ook nog dat race games vanaf 75 jaar pas verkocht mogen worden. :s :? :@


Leuk, dan heb je in plaats van Racing Simulator, Racing Senior ofzo? :D
Geen Avatar
En dan gaan er juist meer mensen downloaden..

Daarom heb ik ook nooit een spel gekocht.. altijd die verrekte regels... stik der maar lekker in vind ik....
Van mij mogen ze het invoeren dan merken ze vanzelf wat voor effect het heeft:) lang leven usenet en bittorrent..
Avatar
Daar zijn veel redenen tegen:

-mensen gamen met 30 bijna niet meer
-veel meer jongeren gaan games downloaden
-de gameindustrie maakt veel minder winst (bijv. rockstar games)
-de kinderen laten de games de volwassenen kopen..
Reageer op dit artikel

Gelieve je te houden aan de algemene fatsoensnormen bij het reageren op Techzine. Goede en slechtereacties hebben invloed op je hoeveelheid punten.Tevens zal de redactie actie ondernemen tegen herhaaldelijke slechte reacties.Eventuele fouten in dit artikel kunnen via de article reportgemeld worden.

TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden: