Powered by: Supermicro.com

Nieuwsartikel

UPC gaat sites met kinderporno blokkeren

Gepubliceerd door Jeroen Reumkens op dinsdag 6 februari 2007 13:20
Bron: Computer Idee, Views 3488

De internetprovider UPC gaat al het internetverkeer van haar klanten filteren. Alle bezoeken aan kinderpornosites die op de lijst van de KLPD staan zullen geblokkeerd worden.

UPC krijgt een lijst met internetadressen van de KLPD en het Landelijk Parket met 3.000 internetadressen waarvan vast staat dat er kinderporno op staat.
Een UPC-woordvoerder heeft laten weten dat de provider wellicht deze week al begint met het filterproces. Alle Chello-klanten krijgen ermee te maken, het filter is niet uit te schakelen. Wanneer Chello klanten een website proberen te bezoeken welke op de lijst staat die UPC hanteert, krijgt zij een pagina te zien waarop staat dat de site niet-toegankelijk is gemaakt.

De introductie van het nieuwe filter werd maandag bekend tijdens het debat 'De prijs van een veilig internet', georganiseerd door Xs4all in De Balie te Amsterdam.

Een woordvoerder van de provider liet weten: "Het idee komt uit Noorwegen, waar een UPC-dochter aan eenzelfde techniek werkte. Inmiddels is dat dochterbedrijf verkocht, maar we hebben het idee overgenomen. We hopen dat andere providers in Nederland hetzelfde filter gaan gebruiken. Anders heeft het systeem geen effect en hoeft een klant alleen maar naar een andere provider over te stappen. Ik heb overigens niet de illusie dat het systeem voor 100 procent waterdicht is."

Reacties (18)

QUOTErateImage
Goede zaak.. hopelijk zullen alle providers deze stap volgen..

Als het dan ook wereldwijd geblokt kan worden zal er hopelijk minder worden verdient en dus ook minder plaatsvinden in het algemeen..

Elke zieke geest die zich met kinderporno bezighoudt opknopen.. Dat is dan mijn mening..
Mee eens, Het is gewoon absurd als je op kinder porno kickt..
QUOTErateImage
@Marty__Mouse,

Quote:

Elke zieke geest die zich met kinderporno bezighoudt opknopen.. Dat is dan mijn mening..

Dus jij vind dat jongeren onder de 18 geen sex etc mogen hebben? Want eigelijk is dat ook kinderporno.

Al vind ik het wel een goed idee om bepaalde sites aftesluiten dan stoppen ze vanzelf :)
LOL wil je naar (denk je) een normale site, maar dan kan je er niet naar toe omdat er blijkbaar ook (verstopt) kinderporno op staat.

Of dat een site per ongeluk op de lijst komt, zoals techzine :P


Ik vind het wel een goed plan! Niet meer van die vieze mannetjes stiekem naar die sites gaan
QUOTErateImage

Quote:

Op 06-2-2007 14:24 schreef 666robin666:
@Marty__Mouse,
[...]
Dus jij vind dat jongeren onder de 18 geen sex etc mogen hebben? Want eigelijk is dat ook kinderporno.

Al vind ik het wel een goed idee om bepaalde sites aftesluiten dan stoppen ze vanzelf :)


Nee, dat vind ik niet, en dat zeg ik ook niet.. Ik versta ook iets anders onder kinderporno dan jij blijkbaar..
Als "kinderen" ik noem ze liever jongeren met elkaar sex willen hebben vind ik dat prima, zolang beide partijen het maar willen.

Kinderporno is voor mij alles met kinderen dus zeg onder de 16 jaar... En dan heb ik altijd het beeld voor me met van die smerige oude mannekes.. getver.. opknopen die smeerlappen..

Als jongeren sex met elkaar willen hebben moeten ze dat vooral niet laten.. Ik was ook 15-16 toen ik leerde dat ik meer met m'n ding kon dan alleen plassen.. ;)
En gelukkig staat daar verder geen straf op.. :D

Maar mensen die misbruik maken van kinderen omwille hun eigen zieke geest, daar heb ik echt geen greintje respect voor.. Mogen van mij allemaal een vreselijke ziekte krijgen en doodvallen..
Ik ruik het japanse internet regime al.

Niet dat ik het goedkeur als mensen zulke site voor hun plezier bezoeken. Maar volgens mij maken wij mensen zelf wel uit wat we willen zien op internet.
QUOTErateImage
offlineMaks, ICT-directeur, 6 Feb 2007, 15:21

Quote:

Op 06-2-2007 14:24 schreef 666robin666:
@Marty__Mouse,
[...]
Dus jij vind dat jongeren onder de 18 geen sex etc mogen hebben? Want eigelijk is dat ook kinderporno.

por·no (de ~)
1 literatuur, film enz. met een sterke nadruk op seksualiteit, bedoeld om iem. erotisch te prikkelen => pornografie, vuilschrijverij
Dát is porno, kinderporno spreekt voor zich denk ik. Nu je dit weet moet je de reactie van Marty__Mouse nog eens lezen.
"alle zieke geesten die zich met kinderporno bezighouden opknopen"

Zoals dat al laat doorschijnen hebben die mensen geestelijk een probleem. Je gaat je dementerende grootmoeder ook niet opknopen omdat ze er met haar verstand niet bij is. Ik zie deze mensen persoonlijk liever aan hun trekken komen via internet dan door zelf kinderen gaan te ontvoeren, folteren, verkrachten en mogelijk vermoorden. Pedofelie leggen ze toch niet still, ookal halen ze alle sites van het internet.

Ik besef maar al te goed dat de kinderen op zulke sites ook daadwerkelijk slachtoffers zijn maar je begrijpt wel waar ik heen wil.

Volgens mij zou een versoepeling van de wetten op dergelijke zaken zorgen voor minder slachtoffers van mishandeling.
In Japan zijn 'erotische' foto's met minderjarigen en geanimeerde 'kinderporno' toegelaten. Klinkt maar raar en pervers, maar gegarandeerd minder slachtoffer irl.
QUOTErateImage
offline_GAIA_, ICT-professional, 6 Feb 2007, 20:00

Quote:

Op 06-2-2007 18:31 schreef Parusa:
"alle zieke geesten die zich met kinderporno bezighouden opknopen"

Zoals dat al laat doorschijnen hebben die mensen geestelijk een probleem. Je gaat je dementerende grootmoeder ook niet opknopen omdat ze er met haar verstand niet bij is. Ik zie deze mensen persoonlijk liever aan hun trekken komen via internet dan door zelf kinderen gaan te ontvoeren, folteren, verkrachten en mogelijk vermoorden. Pedofelie leggen ze toch niet still, ookal halen ze alle sites van het internet.

Ik besef maar al te goed dat de kinderen op zulke sites ook daadwerkelijk slachtoffers zijn maar je begrijpt wel waar ik heen wil.


Pedofielen zijn ziek ja, en het is ook meermaals gebleken dat zij na een bezoekje Pieter Baan Centrum niet normaal terug kunnen keren in de maatschappij. Levenslang in de cel kost teveel geld, dus dat 'opknopen' kan ik erg goed begrijpen.

Je dementerende moeder doet mensen niet pijn, althans, niet op een manier dat de anderen er met een levenslang trauma mee blijven lopen.
Kinderen die slachtoffer zijn van kinderporno hebben wel degelijk last van een trauma.
Dat het in Japan normaal is, heeft niet automatisch te betekenen dat het ook normaal is. Het is mijns inziens absoluut niet normaal, en waarom zou japan één van de hoogste aantal zelfmoordpogingen hebben?
O.a. vanwege de werkdruk, maar misschien ook vanwege een trauma opgelopen als kind?

Pedofielen moeten mijns inziens gewoon opgepakt worden, en levenslang in de cel. Mooi werk opknappen voor de bevolking. Ze zijn gewoon niet te genezen.

666robin666 moet even de betekenis van porno opzoeken :)
_GAIA_ heeft dit bericht gewijzigd op 06-02-2007 om 20:01.
Ik ben hier ABSOLUUT op tegen.

Dit is gewoon ordinaire censuur. Wat is de volgende stap???

Ik ben geen pedo, en ik verafschuw dit soort mensen, maar internet is zo'n beetje het laatste medium waar nog "geen" censuur op kan/wordt toegepast in de "vrije" wereld. Van welke vorm van censuur dan ook krijg ik nare gevoelens. :@ Niemand heeft het recht voor mij te bepalen wat goed voor me is. Ik ben oud en "wijs"genoeg om dit zelf te bepalen.
nunkie heeft dit bericht gewijzigd op 06-02-2007 om 21:01.
Ik ben er ook vel op tegen. Niet omdat het kinder porno is maar het feit dat de aanbieders ons ontnemen om dergelijke informatie te bekijken. Zo krijgen hun macht. In hoeverre gaat dit dan door. Stel dit systeem is waterdicht ( wat me nu niet lijkt met dergelijke proxy etc ) dan krijgen wij alleen te zien wat wij mogen zien. Dus als de regering vind wij mogen geen nieuws meer van buitenlanden lezen dan kunnen wij dat niet meer lezen.

Dat is onterecht. Als hier misbruik van word gemaakt krijg je het effect waar oost duitsland toen ook had tijden de opsplitsing. Zover mag het niet komen en de mogelijkheden moeten er ook niet zijn.

Tuurlijk is het goed dat kinderporno word bestreden. Maar niet opdeze manier. Gooi dan de servers plat waar het opstaat.

Ik vind er word veel te licht over dit punt na gedacht. Als er een zeker draagvlak voor is ga ik een protest voeren. DIT MAG NIET GEBEUREN

Quote:

Op 06-2-2007 22:04 schreef rxr:
Dus als de regering vind wij mogen geen nieuws meer van buitenlanden lezen dan kunnen wij dat niet meer lezen.


Ik vind
dat je nu een beetje domme vergelijking maakt. (Je vergelijkt een boeing 747 met een Fiat Panda).
Nieuws uit het buitenland kun je echt totaal niet vergelijken met kinderporno.
citexxje heeft dit bericht gewijzigd op 06-02-2007 om 22:21.
QUOTErateImage
offlineFrechy, ICT-professional, 6 Feb 2007, 22:28

Quote:

Op 06-2-2007 22:04 schreef rxr:
Ik ben er ook vel op tegen. Niet omdat het kinder porno is maar het feit dat de aanbieders ons ontnemen om dergelijke informatie te bekijken. Zo krijgen hun macht. In hoeverre gaat dit dan door. Stel dit systeem is waterdicht ( wat me nu niet lijkt met dergelijke proxy etc ) dan krijgen wij alleen te zien wat wij mogen zien. Dus als de regering vind wij mogen geen nieuws meer van buitenlanden lezen dan kunnen wij dat niet meer lezen.

Dat is onterecht. Als hier misbruik van word gemaakt krijg je het effect waar oost duitsland toen ook had tijden de opsplitsing. Zover mag het niet komen en de mogelijkheden moeten er ook niet zijn.

Tuurlijk is het goed dat kinderporno word bestreden. Maar niet opdeze manier. Gooi dan de servers plat waar het opstaat.

Ik vind er word veel te licht over dit punt na gedacht. Als er een zeker draagvlak voor is ga ik een protest voeren. DIT MAG NIET GEBEUREN


Opzich ben ik het gedeeltelijk met je eens, maar om nou te gaan protesteren is wel erg overdreven in mijn ogen. Om maar even te noemen, in China wordt half Google gecensureerd. Om zo de bevolking voor "het slechte te behoeden". Dus om het nu onterecht te noemen... Alsof je er enige grip op hebt dat ze dit doen, dat is vechten tegen de bierkaai. "Het Systeem" heeft het zo bepaald en daar zul je je bij neer moeten leggen.
Frechy heeft dit bericht gewijzigd op 06-02-2007 om 22:34.
Nee,

Als 1 provider het wil invoeren betekend niet dat elke provider dat gaat doen. Daar is het essencieel dat dat de providers duidelijk word om dit te voorkomen.

Trouwens mooi dat je het voorbeeld van china er bij haalt. Dat is juist wat ik wil voorkomen. Zoiets mag en kan niet in nederland.

Quote:

Op 06-2-2007 22:19 schreef citexxje:
[...]

Ik vind
dat je nu een beetje domme vergelijking maakt. (Je vergelijkt een boeing 747 met een Fiat Panda).
Nieuws uit het buitenland kun je echt totaal niet vergelijken met kinderporno.


Dit heeft natuurlijk niets met een vergelijking tussen twee zaken te maken. dit heeft te maken met het feit dat het onacceptabel is dat een provider even zelf kan gaan lopen bepalen wat we wel en wat we niet te zien kunnen krijgen. Een provider heeft als enige taak een dienst te leveren. (In dit geval Internet.) Wat een afnemer van deze dienst er mee doet is zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.

Hetzelfde geldt voor het verdere terugdringen van de privacy. "Ik heb niets te verbergen, dus waarom zou ik me druk maken is een steeds vaker gehoord argument." IK heb ook niets te verbergen, maar ik acht wel erg veel waarde aan MIJN privacy. Dit, en de mogelijkheid van vrije nieuwsvergaring (Zelfs het opzoeken van kinderporno/dierenseks, etc) zijn een groot goed in een vrije wereld. Ik wens niet in een totalitair regime terecht te komen.

Ik hoop dat men de strekking van deze reactie begrijpt. Het gaat dus niet over kinderporno en ander ranzig spul.
Waneer dit word doorgevoert dan kun je internet ook niet meer als een objective informatie bron zien. Hoe kom je dan aan een objective medium die zijn er dan niet meer.
QUOTErateImage

Quote:

Op 06-2-2007 15:05 schreef Marty__Mouse:
[...]

Nee, dat vind ik niet, en dat zeg ik ook niet.. Ik versta ook iets anders onder kinderporno dan jij blijkbaar..
Als "kinderen" ik noem ze liever jongeren met elkaar sex willen hebben vind ik dat prima, zolang beide partijen het maar willen.

Kinderporno is voor mij alles met kinderen dus zeg onder de 16 jaar... En dan heb ik altijd het beeld voor me met van die smerige oude mannekes.. getver.. opknopen die smeerlappen..

Als jongeren sex met elkaar willen hebben moeten ze dat vooral niet laten.. Ik was ook 15-16 toen ik leerde dat ik meer met m'n ding kon dan alleen plassen.. ;)
En gelukkig staat daar verder geen straf op.. :D

Maar mensen die misbruik maken van kinderen omwille hun eigen zieke geest, daar heb ik echt geen greintje respect voor.. Mogen van mij allemaal een vreselijke ziekte krijgen en doodvallen..


Robin, is het met je eens.
Ik vind dit goed. Zo worden veel verkrachtingen tegengegaan. Voor veel kinderporno's worden de kinderen gedwongen,, als de mensen hier niks meer aan hebben, gaan ze minder kinderen verkachten,,
Reageer op dit artikel

Gelieve je te houden aan de algemene fatsoensnormen bij het reageren op Techzine. Goede en slechte reacties hebben invloed op je hoeveelheid punten. Tevens zal de redactie actie ondernemen tegen herhaaldelijke slechte reacties. Eventuele fouten in dit artikel kunnen via de article report gemeld worden.

Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup split anchor
captcha
Verzenden:
TwitterLinkedInRSS

Peiling

De eeuwige strijd: ATI of Nvidia

ATI blijkt met de HD5000-serie enorm succesvol te zijn, Nvidia komt nu met de Fermi. Wat heb jij het liefste voor grafischekaart?

(46%) Ik koop op prijs/prestatieverhouding
pollpollpoll
(29%) ATI
pollpollpoll
(24%) Nvidia
pollpollpoll
(1%) Intel
pollpollpoll

250 stemmen - 22 reacties