2min

Tags in dit artikel

, , ,

De release van de Playstation 3 heeft heel wat teweeg gebracht in enkele wereldsteden. Zowel in Frankrijk, Engeland als Australië zette Microsoft Sony flink te kijk. Ook speciale acties van Sony bleven niet uit.

In Parijs verkocht Sony haar eerste consoles op een gehuurde boot. Microsoft reageerde doodleuk door met haar eigen boot rond Sony’s boot te varen. Om de aandacht van de Sony fans te trekken had Microsoft een spandoek over haar boot gespannen met de tekst "XBOX 360 LOVES YOU". Het Xbox360 team stuurde ook sms’jes naar de aanwezige pers.

Ook in Londen liet Microsoft zich niet onbetuigd. Sony deelde daar gratis 46" High-Definition televisies en een taxirit naar huiswaarts uit aan de mensen die in de rij stonden voor een Playstation 3. Het zal die mensen waarschijnlijk worst wezen dat Microsoft daar stoeltjes had neergezet met daarop een link naar shkyw.org, een website die Sony weet te vertellen dat ze al te laat zijn. En dat Sony-fans niet van de gemakkelijkste zijn, heeft een dief in Londen mogen ervaren. Hij probeerde een klant te beroven van zijn console, maar de klant bleef zijn speeltje stug vasthouden en de dief vluchtte dan maar zonder buit.

In Australië stuurde Microsoft een Xbox360 en bier op naar de redacties van gamebladen. Het bier had de waarde van het verschil in prijs tussen de PS3 en de Xbox360. Een Playstation 3 met één biertje werd bijgeleverd. Dus wat zou je kiezen? Een Xbox360 met 168 blikjes bier of één Playstation 3? Microsoft laat de keuze aan de klant.

Naast Londen kreeg ook Berlijn de eer om te mogen "genieten" van een speciale actie van Sony. Vijftig gamers die hun Xbox360 console tegen de muur kapot gooiden kregen hun Playstation 3 gratis mee naar huis.