Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Nieuws » Overig » Amerikaanse tiener ontwijkt boete met GPS-gegevens

Amerikaanse tiener ontwijkt boete met GPS-gegevens

Zaterdag 27 oktober 2007 17:10 door Eelco Teuthof
Bron: Computer Idee, Views 6027, Reacties (13)

De zeventienjarige Amerikaanse Shaun uit Californië kreeg een geldboete omdat hij, volgens het radarpistool van de politie, dertig kilometer per uur te snel reed.Hij wist zeker van niet en vocht deze zaak aan, hij haalde zijn gelijk door middel van zijn GPS-toestel.

Dit was echter niet de eerste keer dat Shaun een boete kreeg van de politie. Zijn ouders besloten daarom bij zijn vorige boete om een GPS-toestel in te bouwen. Dit systeem kan precies zien hoe hard iemand heeft gereden en waar die persoon heeft gereden.

Iedere dertig seconden wordt er een signaal verzonden en kunnen de ouders van Shaun precies zien hoe hard hij rijdt en hoeveel te hard hij zou rijden. Als Shaun zeventig mijl per uur harder gaat dan de maximumsnelheid krijgen zijn ouders per direct een e-mail.

Shaun is samen met zijn vader naar de rechter gegaan om te bewijzen dat Shaun zich netjes aan de maximumsnelheid hield op het moment van flitsen. Binnen twee weken zal de rechter hier een uitspraak over doen.

Er zijn 13 reacties

Avatar
GPS-gegevens of het radarpistool van de politie, dertig kilometer per uur te snel reed.

Volgens mijn klopt de meting van GPS-gegevens niet!

De radarpistool wordt altijd geijkt!

Dus Amerikaanse tiener wordt gewoon lekker betalen. :D
Avatar
Als ze hierin toegeven, krijgen ze hierna denk ik ontzettend veel gezeik van andere mensen die zeggen dat zij ook nooit te snel rijden.
Avatar
offlineFiXeR, ICT-professional, 27 Okt 2007, 18:08
1
Heeft hij al gelijk gekregen, of moet hij dat nog krijgen?

Quote:

hij haalde zijn gelijk door middel van zijn GPS-toestel.

Quote:

Binnen twee weken zal de rechter hier een uitspraak over doen.


Ik ben niet thuis in het juridische land, maar hoe zit dat in Amerika?
Avatar

Quote:

Op 27-10-2007 17:33 schreef phsos250:
GPS-gegevens of het radarpistool van de politie, dertig kilometer per uur te snel reed.

Volgens mijn klopt de meting van GPS-gegevens niet!

De radarpistool wordt altijd geijkt!

Dus Amerikaanse tiener wordt gewoon lekker betalen. :D

Er zijn zat politie agenten die denken dat ze boven de wet staan. Zo kom je wel aan dikke boetes. En een GPS vind ik betrouwbaarder dan een laserpistool. Zeker zo'n amerikaans sing :P
Avatar

Quote:

Zeker zo'n amerikaans ding:P

GPS is ook amerikaans >.>
wouzy heeft dit bericht gewijzigd op 27-10-2007 om 21:00.
Geen Avatar
offlineAngelus, ICT-professional, 28 Okt 2007, 00:31
1

Quote:

Als Shaun 100 kilometer per uur harder gaat dan de maximumsnelheid krijgen zijn ouders per direct een e-mail.
Dit lijkt me stug. Daar hebben zijn ouders niks aan natuurlijk.
Avatar
offlineFeeH, ICT-liefhebber, 28 Okt 2007, 01:07
1
En even serieus, wie rijd er 100km/h te hard? Misschien mogen de ouders dan wel gewaarschuwd worden als hij al 30km/h te hard rijd, is hard zat imo.

Die e-mail slaat ook nergens op, ik bedoel, hij is 17, zal bijna 18 worden en volwassen zijn. Geef hem eens wat verantwoordelijkheid, ik moedig hem niet aan om maar 100km/u te hard te gaan rijden maar moet dan alles via zijn ouders gaan? Dat hadden ze eerder moeten doen en niet mee moeten beginnen wanneer hij bijna volwassen is.
Avatar
In 30 seconden kan je makkelijk even 30 km te hard rijden. vooral als het net over gaat naar een weg waar je langzamer moet rijden. Althans ik sta nooit meteen vol op de rem.
Geen Avatar
1

Quote:

Op 27-10-2007 21:00 schreef wouzy:
[...]
GPS is ook amerikaans >.>


Hij bedoelt de orginele Amerikaanse GPS. Je hebt ook de internationale GPS die Amerika heeft vrijgegeven voor de oorlog ofzo. Beetje raar verhaal. Maar die van Amerika is beter :p
Avatar
100 km/u harder dan de toegestaande snelheid klopt niet.

Quote:

Elke 30 seconden wordt er een signaal gestuurd dat alles vastlegt. Sterker nog: Shauns ouders krijgen een e-mail wanneer Shaun harder dan 70 mijl per uur gaat.

Bron: WaarMaarRaar.nl
Geen Avatar
offlineRobinair-NA1, ICT-professional, 28 Okt 2007, 18:14
0

Quote:

Op 27-10-2007 17:34 schreef jimmie:
Als ze hierin toegeven, krijgen ze hierna denk ik ontzettend veel gezeik van andere mensen die zeggen dat zij ook nooit te snel rijden.


Juist, en daarom zit het Amerikaanse rechtssysteem zo in elkaar dat deze jongen niet kan winnen.
Avatar
offlinegiggs1992, ICT-liefhebber, 28 Okt 2007, 18:43
0

Quote:

Op 28-10-2007 12:29 schreef suprememaster:
100 km/u harder dan de toegestaande snelheid klopt niet.
[...]
Bron: WaarMaarRaar.nl

70 mijl per uur zijn bijna 100 km/h toch?
Avatar
offline_GAIA_, ICT-professional, 31 Okt 2007, 00:30
0

Quote:

Op 28-10-2007 18:43 schreef giggs1992:
[...]
70 mijl per uur zijn bijna 100 km/h toch?

70*1,6= 112kmh ;)
Reageer op dit artikel

Gelieve je te houden aan de algemene fatsoensnormen bij het reageren op Techzine. Goede en slechtereacties hebben invloed op je hoeveelheid punten.Tevens zal de redactie actie ondernemen tegen herhaaldelijke slechte reacties.Eventuele fouten in dit artikel kunnen via de article reportgemeld worden.

TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden: