1 min

Tags in dit artikel

, ,

Via YouTube een carrière maken schijnt tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld te zijn. Nadat eerder Esmée Denters al via de videosite haar zangkunsten heeft vertoond en daarmee een platencontract wist binnen te slepen, is er nu opnieuw iemand via YouTube gespot die een grote carrière zit te wachten, dit maal in de reclame-bussiness.

Nick Hayley, een 18-jarige student uit het Engelse Leeds, had een reclamespotje van de iPod Touch in elkaar geknutseld en op YouTube gezet. Hij kreeg vervolgens erg veel positieve reacties hierop. Ze waren zo positief dat zelfs mensen van Apple het filmpje niet waren ontgaan. Tot zijn grote verbazing dus toen hij plots door Apple werd gevraagd of hij misschien naar Los Angeles wilde komen om een professionelere versie van zijn spotje te maken.

Wanneer zoiets je overkomt zou er in veel gevallen gedacht worden dat het om een slechte grap gaat. Nick dacht er kennelijk in eerste instantie ook zo over, maar besloot na lang denken toch op het aanbod in te gaan. Hij vloog over naar Los Angeles en ging met de hulp van Apple’s reclamebureau TBWA aan de slag met een professionelere versie van zijn spotje. Het aangepaste reclamespotje is al te zien op de Amerikaanse televisie tijdens de sportuitzendingen, en binnenkort kunnen wij ook van deze wereldberoemde spotje genieten.