1 min

Tags in dit artikel

, ,

Steeds meer Nederlands zijn voorzien van een High Definition-televisie. Dit blijkt uit cijfers die Sony vanochtend tijdens de persdag bekend gemaakt heeft.

Uit de verkoopcijfers blijkt dat ongeveer één op de drie Nederlands voorzien is van een HD-televisie. De meeste televisies, namelijk 435.000, werden verkocht in de zomermaanden. De oorzaak is het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen, die in HD uitgezonden werden. Dit bleek voor veel mensen een goede reden om een nieuwe televisie te kopen. In totaal werden er tot en met juli zo’n 900.000 HD-televisies verkocht.

"In tegenstelling tot het WK Voetbal in 2007 waren er nu volop HD uitzendingen en daar was veel belangstelling voor. Voor het merendeel van de Nederlanders waren de sportactiviteiten de aanleiding op een plat scherm te kopen." aldus marketingdirecteur Dennis Hardholt van Sony.

Blu-ray plukt ook de vruchten van het succes van Sony. Doordat steeds meer mensen een HD-televisie thuis hebben staan, kopen ze waarschijnlijk ook sneller Blu-ray-producten. Nederland staat bovenaan in de lijst van Europese landen als het gaat om de hoeveelheid HD-televisies. "We zijn ons meer bewust van deze technieken dan in andere landen". Sony heeft ook als enige een 200 Hz televisie ontwikkeld waardoor schokkerige bewegingen tot het verleden behoren.