1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Zes maanden na de lancering heeft Adobe bekend gemaakt dat Adobe AIR-applicaties inmiddels 25 miljoen keer geïnstalleerd zijn. Naast een groot aantal startende bedrijven hebben ook meerdere bedrijven uit de Fortune 500 honderden AIR-applicaties ingezet om klanten, partners en medewerkers op een nieuwe en aantrekkelijke manier te bereiken.

Er zijn al diverse grote namen die gebruik maken van Adobe’s technologie, AIR. Zo maken AOL, eBay, de Nasdaq effectenbeurs en The New York Times Company. eBay gebruik van Adobe AIR. eBay heeft de technologie gebruikt om een eBay-desktop te lanceren, die is inmiddels een miljoen keer gedownload.

"Slechts zes maanden na de lancering zien we al een compleet nieuw ecosysteem ontstaan, gerealiseerd door een snel groeiende groep web-ontwikkelaars die nieuwe manieren ontdekken om snel aantrekkelijke applicaties te bouwen met gebruik van Adobe AIR", zegt Michele Turner, vice president product management and product marketing van de Platform business unit van Adobe.

"Het is erg mooi om te zien dat AIR-applicaties zo sterk omarmd worden binnen sociale netwerken en door media en het bedrijfsleven. Zowel startende ondernemingen als gevestigde merken zetten Adobe AIR in om meer betrokken en langdurige relaties op te bouwen met hun klanten."