1 min

Tags in dit artikel

, ,

In tegenstelling tot wat product marketing manager voor Windows Ben Basaric eerder deze week claimde, komt DirectX 11 toch naar Windows 7 en Windows Vista.

Een van de API’s genaamd Direct 3D 11 zal GPGPU, tessellation (opdelen van polygonen in structuren) en verbeterde multithreading-ondersteuning bevatten, wat betere prestaties voor multicoreprocessors betekent. Tessellation en het Shader Model 5.0 zullen hardware vereisen die die technieken ondersteunen. Delen van Direct3D 10 zullen echter al ondersteund worden door 9-, 10- of 10.1-videokaarten.

Een medewerker van Aces Studio merkt op: "Microsoft is pc-gaming niet vergeten, iets wat sommige sceptici denken. Dit is een erg goede ontwikkeling." De voortgang van Windows 7 en DirectX 11 kan worden gevolgd op de weblog Engineering Windows 7 dat bijgehouden wordt door de ontwikkelaars.

Wanneer de nieuwe set van API’s van DirectX 11 in Windows Vista verschijnen, voor de lancering van Windows 7 in servicepack 2 of na de start van het nieuwste besturingssysteem van Microsoft, is niet bekendgemaakt.