1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Unilever is in de Verenigde Staten een nieuwe manier van promotie aan het testen. Het bedrijf gaat namelijk kortingsbonnen verspreiden via de mobiele telefoon.

Op deze manier hoopt het bedrijf meer klanten te kunnen trekken. Om de proef uit te voeren is het gaan samenwerken met winkelketen Shoprite uit New Jersey. Voordat men gebruik kan maken van deze nieuwe vorm van promotie moet er eerst een account aangemaakt worden. Hiervoor is Unilever een samenwerking gestart met Samplesaint.com. Dit bedrijf zal alles met betrekking tot de registratie op zich nemen.

De consument kan na het registreren aangeven op welke producten het korting wil hebben. Via een sms-bericht wordt een link verzonden en via deze link krijgt de consument dan een kortingscode. Doordat Samplesaint.com en Shoprite hun systemen op elkaar hebben afgestemd kan een kortingscode niet twee keer gebruikt worden. Bij het afrekenen wordt de kortingscode ingescand waarna deze onbruikbaar is geworden. Daarnaast is de kortingscode persoonsgebonden, het doorgeven van deze code is daardoor niet mogelijk.

In Nederland wordt er nog geen gebruik gemaakt van deze manier van promotie. Toch is het gebruik van digitale kortingsbonnen in opkomst. Steeds meer winkels in Nederland maken hier gebruik van. Het is niet duidelijk wanneer dit ook via de mobiele telefoon in Nederland mogelijk is, als de proef natuurlijk een succes is.