2min

Tags in dit artikel

,

De wereld maakt zich op voor een van de grootste gamereleases ooit, want vannacht openen in heel Europa diverse winkels hun deuren en kunnen gamers hun felbegeerde exemplaar van Call of Duty: Modern Warfare 2 bemachtigen. Intussen hebben een aantal Amerikanen al een versie kunnen bemachtigen, nadat een aantal vestigingen van winkelketen Gamestop de game al dit weekend verkocht.

Afgelopen zaterdag doken de eerste berichten op dat een aantal Gamestop-winkels in de noord-oostelijke staten Pennsylvania, Ohio en New York Modern Warfare 2 al verkochten. Een werknemer van een van de vestigingen verklaarde tegenover website Kotaku.com dat de retailer speciale toestemming had gekregen van Infinity Ward om de game eerder te verkopen. Robert Bowling, community manager van Infinity Ward liet echter al snel weten dat Gamestop geen toestemming had om de game eerder te verkopen. Een manager van Gamestop verklaarde later dat de beslissing om de game al te verkopen vanuit het management van de retailer kwam en de keten dus met opzet de verkoopovereenkomst gebroken had.

Amerikaanse gamers die de pc versie hebben aangeschaf moeten echter wachten tot morgen (10 november), omdat de game gebruik maakt van Steamworks en pas na activatie werkt. Consolegamers hebben wel geluk, hun versie werkt al wel. Overigens hoeven zij niet bang te zijn sancties aan hun broek te krijgen, volgens Bowling treft de gamers die de game netjes gekocht hebben bij Gamestop geen blaam.

In Nederland gaat Modern Warfare 2 vannacht om klokslag 12 uur in 123 winkels in de verkoop. Onder de 123 winkels zijn vestigingen van Media Markt, Game Mania, Free Record Shop, E Plaza, Nedgame en Smartoys. Het meeste spektakel is te verwachten bij de Media Markt in Rotterdam. Daar is vanavond een podiumshow met gastsprekers van een aantal gamesites en wordt er een competitie gehouden waarmee canvasdoeken gewonnen kunnen worden. Gamers die in camouflage naar Rotterdam komen maken kans op de ‘prestige edition’ van Modern Warfare 2. Verder worden er t-shirts, keychains, magazines, Monster Energy drinks en patatjes ‘oorlog’ uitgedeeld.

Als je niets wilt weten van de verhaallijn van de game is het aan te raden om vandaag geen videosites te bezoeken, het internet wordt momenteel namelijk overspoeld met ingame footage en andere filmpjes van Modern Warfare 2.