1 min

Tags in dit artikel

Volgens het onderzoeksbureau Strand Consulting, dat zijn oorsprong in Denemarken kent, lijden iPhone-gebruiker massaal aan het stockholmsyndroom. Ze zijn het merk Apple namelijk bijzonder trouw, zo concludeert het onderzoeksbureau na onderzoek.

Volgens het onderzoeksbureau is het vrij typerend voor iPhone-gebruikers dat ze de gebreken van de telefoon allemaal weten te relativeren zodat ze er niet meer toedoen. Het onderzoeksbureau zegt dat dit typisch is en nagenoeg enkel bij iPhone-gebruikers voorkomt. "Apple heeft een prachtige telefoon gelanceerd met een fantastische gebruikersinterface, die meerdere technische tekortkomingen heeft die door veel gebruikers gewoon geaccepteerd en verdedigd worden. Zelfs als die tekortkomingen gebruikers beperken in hun dagelijkse doen en laten," stelt de website van het onderzoeksbureau.


De diverse gebreken van het toestel, zoals bijvoorbeeld het niet kunnen vervangen van de accu van de telefoon, wordt vrijwel direct goedgepraat door de iPhone-gebruikers. De iPhone-gebruikers proberen op die manier ‘wanhopig’ de iPhone in een goed daglicht te houden, zo stellen de onderzoekers. Typisch een gevalletje stockholmsyndroom dus, aldus de onderzoekers: "Wordt omgeven door een groot aantal mensen, media en bedrijven die graag de waarheid verdraaien om het product dat ze van Apple kochten te verdedigen."