2min

Tags in dit artikel

, ,

Het alom besproken ‘antenne-probleem’ was al voor de lancering bekend bij Apple. Steve Jobs vond het ontwerp echter zo mooi dat hij het probleem voor lief nam. De rest is inmiddels geschiedenis.

In navolging op dit bericht, blijkt dat ook Steve Jobs op de hoogte was van de problemen.
De nieuwe iPhone werd gelanceerd ondanks dat binnen het bedrijf bekend was dat de interne antenne-problemen kon geven wanneer de telefoon verkeerd wordt vastgehouden. Volgens ingewijden gaf het telecom providers bovendien minder lang te tijd het toestel te testen.


Sinds de lancering op 24 juni wordt Apple’s nieuwe iPhone geplaagd door meldingen over ontvangst problemen. Door de aanhoudende druk om de telefoon in de winkels te krijgen heeft Apple min of meer het probleem genegeerd. Tot op heden zijn er nog geen plannen om de telefoons terug te halen, in plaats daarvan krijgt de gebruiker een gratis hoesje waarmee het probleem verholpen moet zijn.

Apple ontwerpers
De ontwerpers van Apple waren al begin vorig jaar op de hoogte van het euvel. Onder de druk van CEO Steve Jobs werd echter besloten dat het design boven de functionaliteit stond dus ging de ontwikkeling gestaag door. Om ervoor te zorgen dat de problemen door de telecom providers niet ontdekt werden stuurde Apple speciale ’testmodellen’ naar de bedrijven. Deze modellen waren identiek aan de iPhone 4 maar waren her en der wat aangepast (telefoon moet anders worden vastgehouden worden) zodat het connectiviteitprobleem niet (snel) boven kwamen drijven.

Een woordvoerder van Apple heeft ontkent dat het bedrijf tijdens het ontwikkelingsproces dingen zou hebben aangepast om de telecombedrijven te misleiden.