1 min

Het T-Mobile-webcareteam heeft vanmiddag een flinke blunder gemaakt. Ze hebben de logingegevens van een klant op Twitter gepubliceerd. "Waar mensen werken worden fouten gemaakt", aldus een woordvoerster van T-Mobile.

Het webcareteam van T-Mobile maakte vanmiddag een grote fout. Door een klant te helpen hebben ze per ongeluk de inloggegevens van de klant op Twitter geplaatst. "Het bericht had waarschijnlijk een direct-message naar de klant moeten zijn. Toen men erachter kwam dat de gegevens geopenbaard waren is de account direct verwijderd en heeft T-Mobile contact opgenomen met de klant om het voorval uit te leggen." Volgens de woordvoerster is de zaak nu afgesloten.

Volgens een tweet van een van de medewerkers zijn er veel reacties ontvangen wat betreft de fout. Het team legt alles uit en geeft ook aan hoe het is opgelost.


De klant meldt dat er misbruik is gemaakt van zijn account. Zo zouden er facturen gedownload zijn, heeft iemand zijn abonnement gewijzigd en wordt hij via sms en Twitter gestalkt door mensen die vroegen hoe zijn vakantie in Maleisië is geweest. Hij heeft laten weten een advocaat in de arm te hebben genomen. T-Mobile heeft hem overigens een maand lang een gratis abonnement aangeboden, maar hier is hij niet op in gegaan.