2min

Tags in dit artikel

Hyves laat tegen over Nu.nl weten dat het sociale netwerk nu trends gaat volgen via de homepage van de site. De trends moeten weergegeven worden door middel van de bekende Wie/Wat/Waar berichten.

Hyves wil op deze manier laten zien waar men heen gaat, welke tv-programma’s er worden bekeken en waar Nederland over praat. Het sociale netwerk is al ruim een jaar bezig met het ontwikkelen van de nieuwe toepassing op de site genaamd ‘Nu in Nederland‘.

De meest besproken onderwerpen op Hyves worden via berichten getoond op de pagina. "Zo filter je de meest recente content eruit in plaats van de generieke onderwerpen die elke dag aan bod komen", vertelt Hyves. Behalve de berichten worden ook events en spots van Hyvers in de gaten gehouden. En via ‘smileys’ wordt bepaald hoe Nederland zich voelt. Bovendien wil Hyves in de toekomst ook nog blogs, foto’s, krabbels, en video’s meenemen in de pagina.

"De meest besproken onderwerpen worden nu uitgelicht via een treemap. Als je op een onderwerp klikt, krijg je een kijkje in de diepte over dit onderwerp", aldus Hyves. "Met uitgelichte berichten die laten zien waarom het onderwerp populair is en bijvoorbeeld relevante video’s. Hierdoor weet je niet alleen waar Nederland over praat, maar ook waarom."

Al een tijdje is het mogelijk om een Twitter-account aan je Hyves te koppelen. Drie procent van alle berichten op Hyves zijn afkomstig van Twitter. "Nu in Nederland is anders dan Twitter omdat Hyves een breder publiek betreft, puur gericht is op Nederland en het netwerk alleen populaire onderwerpen selecteert."