1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Onder de naam KLM Surprise is KLM bezig met een campagne waarbij de luchtvaartmaatschappij reizigers op Schiphol verrast met cadeaus. De cadeaus worden bepaald op basis van profielen op sociale netwerken.

Als een reiziger of klant incheckt op KLM’s Foursquare locations, gebruikt het team van KLM Surprise sociale netwerken zoals Facebook, Twiter en LinkedIn om hen op te zoeken. Op basis daarvan zoeken ze een passend cadeau voor de reiziger.

Het team zoekt Foursquare en Twitter af om te zien bij welke gate reizigers zijn. Via Twitter vragen ze waar ze je kunnen treffen om een persoonlijk cadeautje af te geven. Vervolgens verraste het team de reizigers met cadeaus zoals champagne, notitieboeken, horloges en traditioneel Nederlands eten. Zo was er bijvoorbeeld Willem van Hommel die naar New York vertrok. Hierdoor miste hij een belangrijke voetbalwedstrijd van PSV. Vervolgens verraste KLM Surprise hem met een boek over New York met daarin aangestreepte cafetaria’s waar hij voetbal kon kijken.

De campagne wordt na november geëvalueerd. Als blijkt dat de campagne een succes is geweest, is het mogelijk dat het in de toekomst een vervolg gaat krijgen. Enkele foto’s van de campagne staan op de Facebook-pagina van KLM.