2min

Tags in dit artikel

, , ,

Het is klein begonnen maar inmiddels uitgegroeid naar een multiplatform spel. Angry Birds wil nu proberen uit te groeien naar een entertainment franchise concept zoals Mickey Mouse of Bassie en Adriaan.

Ontwikkelaar Rovio Entertainment komt deze maand met de eerst lijn boeken gebaseerd op Angry Birds. "Bad Piggies Egg Recipes", is een kookboek met recepten variërend van eiersalades tot sushi. Als dat gelukt is wil het bedrijf de klaslokalen veroveren met boeken geschikt voor het onderwijs.

Het is op zich geen vreemde beslissing, dat het bedrijf kiest voor een dergelijke strategie. Het lijkt evident dat het spelletje waar het allemaal mee begon over tien jaar nog steeds succesvol is. Differentiatie van het productenaanbod komt overal voor en ook Rovio moet eraan geloven. Het bedrijf heeft onlangs David Maisel gecontracteerd, voormalig topman bij Marvel Studios om te adviseren over de strategie van het bedrijf en merknaam ‘Angry Birds’.

Volgens Maisel is hij in gesprek met verschillende regisseurs en financiële geldschieters om de mogelijkheden te bespreken voor een film genaamd, hoe kan het ook anders, "Angry Birds". "Maandelijks spelen 120 miljoen mensen het spelletje. Vergelijk dat nu eens met Call of Duty Black Ops dat ‘slechts’ 25 miljoen keer over de toonbank ging", aldus Maisel.

Geld is er in ieder geval genoeg met een omzet van 100 miljoen dollar dit jaar en een vreemd vermogen van 42 miljoen dollar. Om het bedrijf liquide te houden wil het binnenkort ook reclame aanbieden op het moment dat Angry Birds gepauzeerd wordt. Hoe dan ook, ’t is nog even afwachten of die film er ook daadwerkelijk komt.