2min

Inmiddels is iedereen op de hoogte van het feit dat alle mobiele providers in Nederland hun abonnementsprijzen gaan verhogen voor mobiel internet. Het mobiel internetten wordt in Nederland daarmee een stuk duurder. KPN spant de kroon en is vanaf september in veel gevallen de duurste provider van Nederland, om ervoor te zorgen dat klanten niet weglopen start het bedrijf een charme offensief met verschillende reclamecampagnes.

Om te beginnen heeft KPN een filmpje gemaakt waarin de ontwikkeling van de mobiele telefoon is te zien. Van de eerste zakenlui met een niet zo draagbare mobiele telefoon tot de smartphones van vandaag. In het filmpje is duidelijk te zien dat het gebruik van de mobiele telefoon in de loop der jaren is verandert, net als de mogelijkheden.

KPN wil laten zien dat het actief met de markt mee verandert en daardoor ook de tarieven af en toe moet aanpassen. We bellen namelijk steeds minder en doen steeds meer andere dingen die voornamelijk gebruik maken van het internet aldus het filmpje.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat veel consumenten nu overwegen om eens goed naar hun mobiele abonnement te gaan kijken en mogelijk te gaan overstappen naar goedkopere alternatieven. Als we kijken naar de goedkoopste abonnementen met een fatsoenlijke internetbundel dan kunnen we stellen dat KPN en Hi het duurste zijn gevolgd door Vodafone. T-Mobile lijkt samen met Telfort op dit moment het goedkoopst. Telfort heeft op dit moment nog geen nieuwe abonnementen aangekondigd, Telfort is wel een dochteronderneming van KPN.

Het filmpje is zeker niet slecht en leuk om te kijken!