2min

Tags in dit artikel

, , , ,

HTC gaat voortaan software op hun smartphones meeleveren waarmee zij op afstand toegang tot smartphones kunnen krijgen. De fabrikant doet dit om zo via de klantenservice haar klanten beter te kunnen helpen. De gebruiker dient wel eerst toestemming te geven voordat HTC toegang tot het toestel krijgt.

De Taiwanese fabrikant gaat dit doen door op elk nieuw toestel de software "LogMeIn" standaard te installeren. HTC is een samenwerking aangegaan met de makers van de software, hierdoor is het mogelijk om de software op alle toekomstige modellen te kunnen installeren. Met de software kan de klantenservice van HTC toegang krijgen tot de desbetreffende smartphone om op deze manier de klant beter te hulp te zijn. Om privacy-overtredingen en misbruik tegen te gaan dient de gebruiker van het toestel HTC wel eerst wel toestemming te geven.

Door middel van de software kan HTC op afstand bijvoorbeeld een diagnostiek-test uitvoeren, bepaalde instellingen naar het toestel pushen en andere problemen verhelpen. Zolang een gebruiker beschikt over een WiFi-verbinding of een data-plan is het voor HTC mogelijk om via de software te opereren.

HTC is behoorlijk enthousiast over de software en laat weten dat zij als fabrikant zeer sterk verbonden zijn aan het verlenen van de beste en meest persoonlijke ervaringen in de mobiele industrie. Dit gaat volgens HTC van het ontwerpen van goede producten tot het leveren van de beste after-sales en ondersteuning, aldus Simon Harper, vice president of global customer experience bij HTC. Harper laat in een verklaring weten dat de samenwerking voor mooie dingen zal zorgen en goed in de visie past die HTC hanteert. Lee Weinier, LogMeIn’s vice president of customer care products, laat op zijn beurt weten dat hij hoopt hiermee een nieuwe standaard in customer service te creëren.