1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Microsoft heeft grootse plannen om de huiskamer te veroveren met haar diensten. Met de nieuwste dienst NUads wil Microsoft televisiekijkers door middel van Kinect in de gaten houden en specifieke content aanbieden naar aanleiding van hoe de kijker reageert.

In gesprek met CNET zegt Lyn Watts, manager bij Microsoft, dat het doel van NUads is om mensen te overtuigen om te stoppen met het gebruik van de DVR om reclames over te slaan. In de plaats daarvan moet Kinect voor de Xbox 360 of Windows PC ervoor zorgen dat reclames interactief worden.

Watts geeft als voorbeeld dat een reclame die jou aanspreekt automatisch gedeeld kan worden op Facebook of Twitter door bijvoorbeeld "Xbox share" te zeggen. "Adverteerders zijn hiervan zeer onder de indruk", zo meldt Watts.

De dienst brengt uiteraard een grote verantwoording qua privacy met zich mee, aangezien Kinect continu de woonkamer in de gaten houdt, alsook afluistert. Volgens Watts is Microsoft zich hier ten zeerste van bewust en neemt het de privacy van haar klanten erg serieus. "Microsoft heeft een goed verleden met het toepassen van beschermingsmaatregelen voor privacy en we zullen deze ook blijven handhaven met NUads."

Microsoft heeft NUads vorig jaar juni tijdens het Cannes International Advertising Festival gedemonstreerd. Een woordvoerster van Microsoft laat weten dat de dienst volgende maand uitgerold zal worden. Niet bekend is welke regio’s in eerste instantie ondersteund zullen worden.