1 min

Acer zal zich minder gaat richten op het aanbieden van laaggeprijsde laptops. Het Taiwanese bedrijf zal de taak om het low-end segment te bedienen meer over gaan laten aan Packard Bell, dat in 2008 werd overgenomen door de Taiwanezen.

Acer kwam tot deze beslissing zodat het aanbod van het bedrijf eenduidiger wordt. Acer wordt leverancier van producten met een hoge kwaliteit, voor een schappelijke prijs, Packard Bell zal zich richten op het aanbieden van laaggeprijsde producten. Er zal nog wel een overlapping zijn tussen de twee bedrijven en die zal liggen bij een bedrag van ongeveer 500 euro.

Met deze wijziging in Acer’s strategie zal het bedrijf zich duidelijk meer gaan richten op het aanbieden van premium-producten en de concurrentie aangaan met bedrijven als Dell, HP, Asus en Apple. Op deze manier worden Acer en Packard Bell duidelijk meer gescheiden van elkaar, waardoor de gemiddelde consument geen enkel idee heeft van de bestaande relatie tussen de twee bedrijven.