Externe hittebron reden oververhitte Galaxy SIII

Door op , 2360x bekeken

Een externe hittebron is verantwoordelijk voor de Galaxy SIII die in brand is gevlogen, zo laat Samsung weten.

Twee weken terug verschenen foto's op internet van een Galaxy SIII die vlam had gevat. De eigenaar schreef op een forum dat de telefoon 'zomaar' in brand vloog terwijl deze zich in een autohouder bevond. Eerst klonk een hoorbare knal, waarna het apparaat vlam vatte. Wat overbleef was aanzienlijke vuurschade en een gesmolten behuizing.

Samsung schakelde onmiddellijk het onderzoeksbedrijf Fire Investigations UK in. Dit bedrijf heeft het onderzoek nu afgerond en komt tot de conclusie dat een externe hittebron de oorzaak is geweest. "Het apparaat is niet verantwoordelijk voor de brand", zo luidt de conclusie van het rapport

"De enige manier waarop soortgelijke schade veroorzaakt kan worden is door het apparaat of delen van het apparaat in een magnetron te stoppen", aldus het rapport.

De gebruiker van het apparaat in Ierland heeft toegegeven dat hij zelf verantwoordelijk is voor de schade. "Ik wil graag reageren op mijn originele verklaring. De schade aan de telefoon is veroorzaakt door iemand anders die probeerde de telefoon te redden van waterschade. (...) Dit was niet opzettelijk, maar een stomme fout."

Op de hoogte blijven van Techzine via Facebook, like ons:

Speciale aanbieding: Motorola Moto G

  Winkel Beoordeling Prijs Prijs inclusief porto
0_sterren € 166.59 € 173.58 Bekijken
0_sterren € 175.00 € 175.00 Bekijken
0_sterren € 175.00 € 175.00 Bekijken
0_sterren € 174.90 € 177.90 Bekijken
0_sterren € 171.00 € 177.95 Bekijken
Bekijk de prijzen van alle 9 winkels.

Nieuw op Techzine

  • Alles
  • Smartphones
  • Tablets
  • Laptops
  • Apps
  • IT-Pro