1 min

Tags in dit artikel

, ,

Samsung heeft weliswaar een grote rechtszaak van Apple verloren, wat resulteerde in een schadevergoeding van 1 miljard dollar, maar volgens onderzoeksbureau YouGov is twee weken na de rechtszaak het merkimago van Samsung dat van Apple voorbij gestegen.

YouGov legde 5.000 mensen in de Verenigde Staten de volgende vraag voor: "Als je iets over de twee merken gehoord hebt via advertenties, media of in een gesprek, was dit dan positief of negatief?". Op 6 september was 46 procent positief over Samsung, tegenover 24 procent voor Apple.

Samsung, dat volgens YouGov nog een dramatisch diepte bereikte, net na de uitspraak van 24 augustus, is na de uistpraak van rechter Lucy Koh in de publieke opinie alleen maar gestegen. Bronnen verklaren dat dit te verklaren valt door het anti-Apple gevoel dat in de lucht hangt omdat het bedrijf een monopolie zou creëren.

Volgens Brand Finance, dat afgelopen maand een lijst van de 500 meest waardevolle bedrijven presenteerde, zou Apple op de eerste plaats staan, terwijl dit afgelopen jaar nog plaats acht was. Samsung staat nu op positie 6, wat een aanzienlijke stijging is ten opzichte van de achttiende plaats waar het bedrijf vorig jaar nog op stond.

Een naar eigen zeggen objectieve Zuid-Koreaanse bron zegt: "Ik hoop dat deze twee technologische wereldbedrijven meer respect voor de consument zullen krijgen. En dat beide bedrijven eindelijk stoppen met dit belachelijke machtsspel. Ik denk dat de markt een derde partij nodig heeft, misschien Microsoft, die ervoor moet zorgen dat er een gezonde concurrentie ontstaat".