1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Koptelefoonproducent Beats gaat de concurrentie aan met Spotify en iTunes met de lancering van een eigen muziekdienst. Honderd mensen werken aan de muziekdienst die naar verwachting deze zomer zijn intrede gaat maken, aldus mede-oprichter Jimmy Iovine.

Iovine wil met zijn muziekdienst luisteraars gerichter en geordendere muzieklijsten aanbieden, iets wat Apple en Google volgens Iovine niet lukt. Daarbij is de volgorde en selectie van nummers essentieel. "Niemand luistert naar een enkel nummer," zegt de producer, die muziek pas echt tot zijn recht vindt komen wanneer de samenstelling van verschillende nummers goed is. Iovine gelooft dat alleen mensen met een achtergrond in de muziekindustrie de perfecte lijst kunnen samenstellen.

Voor rond de 10 dollar per maand, krijg je van Iovine zo’n betrouwbare bron die je helpt met het ontwerpen van een lijst. Daarvoor heeft hij artiesten, DJ’s en anderen met producerskills in dienst. Een wiskundig systeem sluit Iovine niet uit, maar hij belooft een menselijke toevoeging die emotie en wiskunde samenbrengt.

Daarnaast zal de muziekdienst allerlei content integreren, zoals kaartverkoop en zaken als foto’s, video’s en andere gerelateerde content. Beats wil artiesten meer in contact brengen met fans en de belangen van artiesten beter beschermen.