1 min

Sociaal netwerk Facebook is vandaag zoals verwacht op de proppen gekomen met een nieuw uiterlijk voor de News Feed van de website. Het nieuwe uiterlijk is geïnspireerd op het uiterlijk van de mobiele interface die het sociale netwerk al eerder introduceerde.

Het nieuwe uiterlijk zal soorten content meer van elkaar scheiden dan voorheen. Het was al wel mogelijk om bepaalde data van elkaar te scheiden, maar die functie was ver weggestopt in de interface. Nu komt daar meer de nadruk op te liggen. Mark Zuckerberg heeft zichzelf en zijn team ten doel gesteld om de gebruiker een persoonlijk nieuwsblad aan te bieden. "We willen updates van onze vrienden, maar we willen ook updates van de media zien," zo zegt Zuckerberg tijdens de presentatie.

De helft van de updates op Facebook zou volgens Zuckerberg bestaan uit foto’s en andere visuele content. Om meer de nadruk op dit soort updates te leggen worden foto’s en albums groter, net als op de Timeline die al eerder een flinke update kreeg. Om de media tegemoet te komen wordt het logo van de desbetreffende partij mooier verwerkt in updates.

De uitrol van het nieuwe uiterlijk van de News Feed zal zeer geleidelijk plaatsvinden. Facebook hanteert zelfs een wachtrij voor mensen die de update graag zo snel mogelijk ontvangen. Om je hiervoor in te schrijven moet je naar deze pagina surfen. Daar kan je ook het nieuwe uiterlijk bewonderen.