2min

Tags in dit artikel

, ,

Bing, de zoekmachine van Microsoft, krijgt een nieuw jasje. Naast het logo zal ook het uiterlijk van de zoekmachine een metamorfose ondergaan. Hiermee is Bing, na de recentelijke wijziging van het logo van Yahoo, de tweede grote zoekmachine in rij die een dergelijke verandering ondergaat. In de Benelux zullen we het voorlopig nog moeten doen met de oude versie van Bing.

Met deze gedaantewisseling van de zoekmachine Bing vormt Microsoft meer een lijn met de rest van diens diensten en producten. Zo wordt het uiterlijk van het logo veranderd van voornamelijk blauw, naar volledig geel. Deze gele, bijna goudachtige kleur is terug te vinden in het inmiddels bekende vierkleurige logo van Microsoft.


Ook is de programmacode van Bing herschreven, om beter aan te sluiten op zoekopdrachten vanaf tablets en smartphones. Eerder ondernam Microsoft al stappen om Google Search te schrappen van de nieuwe generatie Windows Phone. Op deze wijze hoopt Microsoft het gebruik van Bing op te schroeven en zo de strijd aan te gaan met zoekmachine Google.

Wijzigingen die zijn aangebracht aan Bing zijn onder andere de zogenaamde Page Zero en Pole Position. Hiermee worden zoekresultaten meer efficiënt en direct weergegeven. Ook de integratie met verscheidene sociale media is verbeterd, waardoor het gebruik van Bing wordt gestimuleerd.

De grafische weergave van de zoekresultaten is, bijna vanzelfsprekend, ook gewijzigd. Naar eigen zeggen zijn de kleuren, lettertype en overige onderdelen van de layout dermate verbeterd, dat deze nu beter aansluiten bij wat voor de gebruiker van de zoekmachine het beste werkt.

Over de beschikbaarheid van het vernieuwde Bing in de Benelux is het de vraag óf en wanneer de introductie zal plaatsvinden. Afbeeldingen van het nieuwe uiterlijk vind je in de galerij bij dit artikel.