1 min

Tags in dit artikel

, ,

Uit een onderzoek van marktonderzoekbureau Toluna blijkt dat Google Glass nog steeds kampt met een slecht imago als het aankomt op privacy. Van de 1.000 onderzochte inwoners van de Verenigde Staten zal 72 procent de bril niet aanschaffen vanwege privacyzorgen.

Amerikaanse burgers zijn vooral bevreesd voor de gevolgen van hacks, waarbij persoonlijke data zoals locatiegegevens op straat komen te liggen. Uit het onderzoek blijkt tevens dat burgers ervan overtuigd zijn dat Glass de aandacht zal afleiden, bijvoorbeeld bij het besturen van een auto. Eenderde van de onderzochte mensen heeft ook aangegeven te veronderstellen dat ze eerder worden beroofd wanneer ze Glass zullen dragen.

Google Glass is nog niet officieel op de markt gebracht en Google heeft daarom nog tijd om het een en ander aan te passen. Het is echter de vraag of het zal lukken om deze onrust weg te nemen gezien de aard van het product.

De zoekgigant gaf in een reactie op het onderzoek aan dat er al veel is gedaan om de privacy te waarborgen. Zo al Glass geen mogelijkheid tot gezichtsherkenning krijgen.