1 min

Tags in dit artikel

,

Het professionele sociale netwerk LinkedIn heeft een nieuwe mijlpaal gepasseerd. Het netwerk kent nu 300 miljoen geregistreerde gebruikers. Daarvan is tweederde van buiten de Verenigde Staten afkomstig.

LinkedIn wil geen informatie verstrekken over hoe actief de geregistreerde gebruikers zijn. Met 300 miljoen geregistreerde mensen kan de dienst natuurlijk nog steeds maar een relatief laag aantal actieve gebruikers hebben. Dat LinkedIn dit cijfer niet wil verstrekken spreekt misschien ook boekdelen. Echter, de laatste keer dat LinkedIn de cijfers over maandelijks actieve gebruikers deelde lag dit op 139 miljoen mensen. Deze cijfers werden met de vierde kwartaalcijfers van 2013 gepresenteerd.

Met 300 miljoen gebruikers heeft LinkedIn pas een klein deel van de potentiële groep bereikt. Het sociale netwerk heeft berekend dat er 3,3 miljard werkgevers en -nemers actief zijn en zit dus pas op 9 procent van het totaal aantal mensen dat het kan bereiken.

Gedurende 2014 rekent LinkedIn erop dat mobiele gebruikers voor het eerst de overhand zullen nemen. In het laatste kwartaal van 2013 lag het percentage mobiele gebruikers nog op 41 procent. LinkedIn heeft een stappenplan dat uit drie onderdelen bestaat om de mobiele gebruikers beter te kunnen bedienen.

Zo ontwikkelt LinkedIn applicaties voor verschillende platforms, daartoe worden ontwikkelaars ook klaargestoomd. De derde stap is dat LinkedIn een interne SDK bouwt om databases en apps beter met elkaar te laten communiceren.

LinkedIn hanteert desondanks geen mobile first-strategie, maar wil producten tegelijkertijd aanbieden aan mobiele en desktopgebruikers.