1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Beats Music heeft grote moeite om de consument warm te laten lopen voor de eigen muziekstreamingdienst. Het bedrijf heeft in de eerste honderd dagen de doelstellingen voor het aantal leden niet kunnen behalen.

Zo populair als de Beats-koptelefoons zijn, zo weinig interesse is er in de streamingdienst van hetzelfde bedrijf. Dat blijkt uit de eerste cijfers die Billboard bekendmaakte. In de eerste honderd dagen heeft het bedrijf de eigen doelstellingen niet kunnen waarmaken.

Het aantal betalende leden zit "ergens laag in de zes cijfers", zoals het cryptisch wordt omschreven. Dat is teleurstellend, want in de eerste honderd dagen heeft Beats Music een flinke probeerperiode gehanteerd, alsook een grote marketingcampagne.

Beats was ten tijde van de lancering ook zeker niet de eerste meer. Het bedrijf moet concurreren met diensten zoals Spotify, Rdio en Google Play, veel gebruikers die interesse hebben in zo’n dienst, hebben hun keuze al gemaakt. Beats Music richt zich daarom op de lange termijn.

Investeerders lijken daar ook in te geloven, er zou een investeringsronde gaande zijn waarbij naar verwachting meer dan 100 miljoen dollar wordt opgehaald. Vorig jaar werd al 60 miljoen dollar ingezameld bij investeerders.

Beats Music is nog niet verkrijgbaar in België en Nederland.