1 min

Volgens DigiTimes heeft Apple ervoor gekozen om Samsung niet te betrekken in een deal voor de productie van schermen voor de Apple Watch. LG mag maandelijks juist 5 miljoen AMOLED-schermen afleveren.

Een flinke deal lijkt aan de neus van Samsung voorbij te gaan omdat Apple heeft gekozen voor LG als partner voor de productie van schermen voor de Apple Watch. LG zal maandelijks 5 miljoen schermen afleveren, Apple zou in 2015 meer dan 50 miljoen exemplaren van de Apple Watch willen verkopen.

Samsung’s AMOLED-schermen worden tegenwoordig geregeld geroemd om hun kwaliteit, zo verklaarde DisplayMate eerder deze week dat de Galaxy Note 4 (hands-on) het beste scherm van alle smartphones heeft.

Het is onduidelijk waarom Apple voor LG kiest als partner, maar het is niet de eerste keer dat in de afgelopen jaren dat Samsung zou worden buitengesloten door het Amerikaanse bedrijf. De twee partijen hebben de afgelopen jaren een flinke vete gehad over het al dan niet namaken van elkaars producten en hoewel de bedrijven van elkaar afhankelijk zijn probeert Apple zich daar met name van te ontdoen.

Volgens DigiTimes is de keuze voor een AMOLED-scherm voor de Apple Watch overigens geen garantie dat Apple in het vervolg ook smartphones en tablets met dit soort schermen zal uitrusten.