1 min

Nederland is weer een virtuele provider armer, KPN heeft besloten dat het per 1 mei de stekker trekt uit de jongerenprovider Hi. Alle klanten van Hi worden ondergebracht bij KPN en alle 52 Hi-winkels worden gesloten.

KPN heeft laten weten dat de merken Hi en KPN teveel naar elkaar zijn toegegroeid en dat het daarom tijd is geworden om de stekker te trekken uit het merk Hi en de klanten onder te brengen bij KPN. Dat betekent ook dat de 52 Hi-winkels die Nederland telt zullen verdwijnen. Daarmee raken ook 315 mensen hun baan kwijt, voor de meeste werknemers van deze winkels zal er binnen KPN een baan beschikbaar zijn.

Voor de klanten van Hi verandert er in principe niets, zij worden allemaal overgezet naar KPN en behouden hun nummer. Het abonnement van de Hi-klanten wordt aangepast naar een KPN-abonnement waarbij de klant hetzelfde blijft betalen en minimaal hetzelfde aantal belminuten, smsjes en MB’s krijgt, mogelijk zelfs meer. De einddatum van de contracten blijft ook gewoon hetzelfde. Op de website van Hi kunnen klanten zien wanneer hun abonnement wordt omgezet. KPN gaat tussen 23 april en 1 juli alle Hi-klanten overzetten naar KPN.

Simyo en Telfort

KPN stopt weliswaar met de virtuele provider Hi, het bedrijf heeft daarnaast ook nog de virtuele providers Simyo en Telfort. Deze providers blijven gewoon bestaan en dit zijn de "voordeelmerken" van het bedrijf. Terwijl KPN de rol vervult als een "full service"-provider.