1 min

Tags in dit artikel

,

In de vakantieperiode rond kerstmis woed er weer als van ouds een gigantische drang consoles te kopen. Hoewel de economie minder is heeft het verkoop van consoles nooit echt last ondervonden van de falende economie. De drie grote rivalen Sony (PS2), Microsoft (X-BoX) en Nintendo (Gamecube) binden de strijd aan rond de kerst. De vakantieperiode is de tijd dat de drie concurrenten klanten moeten werven. De X-BoX en de Playstation2 gaan online of zijn al online gegaan, Sony is in Augustus al met een netwerkadaptor gekomen. Sony die met kop en schouders boven Microsoft en Nintendo uitsteekt zou heel erg zijn best doen om hun positie te behouden.

Ze gaan de concurrentie aan met zware prijsverlagingen, Gamecube $150 en de twee andere beide $199. De X-BoX krijgt de zogenaamde ‘X-BoX live’ dat ervoor zorgt dat je met elkaar kunt communiceren.

Alle drie de consoles zullen veel spellen krijgen. Microsoft verwacht dat er 200 spellen verkrijgbaar zullen zijn rond de kerst waaronder ‘Quantum Redshift’ en ‘Blinx: The Time Sweeper’. Nintendo, die jaren lang de spellenmarkt gedomineerd heeft, komt met de spellen: ‘Super Mario Sunshine,’ ‘Star Fox Adventures’ en ‘Metroid Prime’ waarvan de twee laatste eens een keer niet in de leeftijdcathogorie zit van de leeftijden 6 tot 14 jaar. Op de Playstation2 komen grote spellen als ‘Ratchet & Clank’ en ‘Sly Cooper and the Thievius Raccoonus’.