1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Digitale muziek speler ontwikkelaar Creative heeft gezegd 100 milioen dollar uit te geven om meer marktaandeel te krijgen dan Apple’s Ipod.
En niet aleen Apple. Afgelopen week sprak Sim Wong Hoo in Singapore: "Ik ben van plan om veel geld uit te geven – en de bedoeling is om iedereen te verslaan." "De MP3 oorlog is begonnen, en ik ben diegene die hem aangekondigd heeft!" brulde hij.

Het bedrijf zijn doelen zijn ongelooflijk ambitieus. Sim zei dat ze doelen om 40% van de totale digitale muziek speler markt voor zich op te eisen in 2005. In het derde kwartaal van dit jaar behaalde het bedrijf slechts een kleine 10%.
Apple stond op 17%. Deze cijfers geven aan dat er inderdaad nog genoeg is om voor te vechten, en Creative loopt op schema om dit kwartaal 3 milioen apparaatjes te verkopen, aldus Sim.
Dat zal, zo gelooft hij, Creative dit kwartaal de overwinning geven tegenover Apple’s Ipod. "Het is ons doel om dit kwartaal vóór Apple te eindigen" zei hij. Een aantal analisten hebben zelfs al voorspeld dat er wel eens 4 milioen apparaten verkocht zullen worden in het 4de kwartaal.