1 min

Tags in dit artikel

, , , , , , , ,

Inleiding

De DiRT-serie van Codemasters gaat alweer een aantal jaren mee. Nu met het vierde deel in deze raceserie genaamd DiRT Showdown merken we dat het zwaartepunt van het spel is veranderd. Zo zien we sinds DiRT 3 al dat het rallyrijden waar het spel eigenlijk bekend om staat langzaam verandert naar een wat meer hardcoresetting. Het racen zelf staat niet echt meer centraal. Het gaat nu juist meer om het beuken en vernielen van je tegenstanders. Dat is waar het in DiRT Showdown allemaal om draait. Codemaster liet ons in DiRT 3 al even proeven van de nieuwe gamemodus Gymkhana waar het de bedoeling is om zo veel mogelijk punten te scoren door trucjes te doen, te springen of om palen heen te driften. Ook in dit deel zie we de Gymkhana-variant weer terug met nog een stel nieuwe modi die we allemaal bespreken in deze review.



Wij van Techzine hebben het spel met een Xbox 360 Wireless Steering Wheel gespeeld. Nu hebben we bij de vorige DiRT-delen gezegd dat het spelen met een stuur het speelplezier vergroot. Maar omdat DiRT Showdown meer een arcaderacer is dan simulatie, is het spel ook prima te spelen met de standaardcontroller. Met een stuur spelen blijven wij echter leuker vinden.