, , ,

Soldier, it’s time for another fight

De nieuwste Call of Duty heeft levenslicht gezien. Deze versie neemt ons weer mee terug naar naar datgene waar Call of Duty groot mee geworden is, namelijk de Tweede Wereldoorlog. In tegenstelling tot voorgaande Call of Duty-games die zich in de tweede wereldoorlog afspeelden, mag de speler in deze versie ook tegen de Japanners vechten. Dat wil overigens niet zeggen dat Duitsland uitgevlakt is, ook hier wordt nog gewoon gestreden.

Ikzelf ben een groots fan van deze serie en heb dan ook Call of Duty 1, 2, 3 en 4 uitgespeeld, deel vijf moest dan eveneens gespeeld worden. Eerst kreeg ik de bèta onder ogen, aangezien ik bèta-tester geworden was voor versie 5. Die beloofde al heel wat, maar de originele versie heb ik dan uiteindelijk ook gespeeld.

Ik had besloten mezelf op te sluiten op mijn kamer en niet meer achter de computer vandaan te komen voordat het spel uitgespeeld was. Helaas is dat niet gelukt, ik had ook nog andere verplichtingen. Desalniettemin heb ik een wel een heel eind kunnen spelen.

Call of Duty is, voor degenen die de serie niet kennen en dus sinds 2002 onder een steen geleefd hebben, een First Person Shooter die zich meestal afspeelt in de Tweede Wereldoorlog. Er is een uitstapje geweest, Call of Duty 4 speelde zich namelijk in hedendaagse setting af. Maar Activision heeft sinds Call of Duty 3 besloten om de ontwikkeling van elk nieuw deel omstebeurt te laten doen door ontwikkelaar Infinity Ward en Treyarch. Infinity Ward besloot om het uitstapje te maken, maar Treyarch blijft dus bij zijn leest.