Commvault Go: Eerste stap met GDPR is inzicht krijgen in je data

Business
Commvault Go: Eerste stap met GDPR is inzicht krijgen in je data

Afgelopen week was Techzine te gast bij Commvault tijdens het jaarlijkse Commvault Go-evenement. Dit jaar werd het evenement georganiseerd in Washington DC. Een van de belangrijkste onderwerpen tijdens het evenement was GDPR. Hoe bedrijven hiermee omgaan, maar belangrijker nog, wat Commvault kan betekenen voor bedrijven om te voldoen aan de eisen die deze nieuwe regelgeving met zich mee brengt.

GDPR is de nieuwe Europese richtlijn waar alle bedrijven aan moeten voldoen als ze met data van Europese personen of bedrijven werken. Deze nieuwe verordening probeert duidelijkheid te scheppen in hoe bedrijven moeten omgaan met data. De verordening gaat veel verder dan voorgaande versies, waardoor bedrijven worden gedwongen om goed naar hun databeleid te kijken, als ze namelijk niet voldoen aan de regels kunnen ze rekenen op hoge boetes. Commvault voorziet een toekomst waarin elk enterprisebedrijf maar ook bedrijven in het middensegment een data-afdeling gaan krijgen.

In de eerste plaats om te voldoen aan de nieuwe wet- en regelgeving, maar ook om analyses los te laten op de beschikbare data en hiermee het bedrijf te helpen. Dit kan zijn in de vorm van innovatie (kansen), efficiëntie of om simpelweg prestaties te meten. De data-analist van de toekomst is dus niet alleen goed in het analyseren van data, maar is ook goed op de hoogte van het juridische aspect.

Tijdens Commvault Go zijn we in gesprek gegaan met Nigel Tozer, solution marketing director bij Commvault voor EMEA. In dit gesprek gaat het over GDPR en de oplossingen die Commvault biedt aan zijn klanten. Zowel aan het MKB als de enterprise-organisaties.