2min

Tags in dit artikel

, ,

Gisteren werd er in een forumtopic kritiek gegeven op de redactie van Techzine. Een van de punten van kritiek is dat er het gevoel heerst dat de redactie niets doet met de article reports die door leden worden ingestuurd.

Uiteraard willen we als site en als redactie niet dat dit gevoel heerst onder de leden en daarom moest er iets veranderen. Zeker omdat we beloofd hebben bij de lancering van Techzine v2 dat de leden grote invloed zouden krijgen op de doorontwikkeling van Techzine en de manier waarop Techzine in sommige gevallen werkt en functioneert. We willen echt iets doen met het commentaar en feedback van onze leden. Vanaf vandaag wordt er dan ook bij elk nieuw afgehandeld report automatisch een privébericht verzonden naar de gebruiker die het report heeft aangemaakt.

Even ter verduidelijking:
Article reports zijn meldingen van fouten in artikels die op Techzine verschijnen. Dit kunnen spel en grammatica fouten zijn, maar ook zinnen die niet lekker lopen of gewoon feiten die niet kloppen. Uiteraard probeert de redactie van Techzine dit soort fouten tot een minimum te beperken. Dit doen we met een zogenaamde eindredactie. Elk artikel wordt gecontroleerd voordat het online komt. Echter is niemand perfect zo ook onze eindredactie niet en komt het weleens voor dat er fouten blijven staan.

De article report functie kan gevonden worden bij elk artikel in de quickguide onder de noemer: "Rapporteer een fout".

De aangemaakte article reports verschijnen in ons back-end systeem en hiermee worden alle redacteuren geconfronteerd. Intern hebben we de afspraak dat article reports zo snel mogelijk worden afgehandeld, indien het een zeer technisch of specialistisch bericht is zal het wellicht langer duren omdat dan vaak de auteur het bericht moet aanpassen.

Voorheen hield hier de afhandeling van de reports op. Vanaf vandaag is het anders en krijgt iedereen die een article report indient voortaan een privébericht met de mededeling hoe zijn of haar article report is verwerkt. Er zijn 3 mogelijkheden, het article report is gecorrigeerd, het is deels gecorrigeerd of het is verwijderd omdat het report onjuist is.

Bij de laatste 2 is het redactielid verplicht om een reden op te geven waarom het slechts deels is gecorrigeerd of waarom een report is verwijderd (onjuist is).

De afzender van dit privébericht is niet de auteur van het artikel maar de persoon die het report heeft afgehandeld.

We hopen op deze manier transparanter te communiceren en het gevoel weg te nemen dat we niets doen met de door onze leden aangeleverde feedback en fouten in onze artikels.