Snapchat gaat reacties op reclames meten

Business
Snapchat gaat reacties op reclames meten

De mobiele Snapchat-app heeft een nieuwe technologie voor adverteerders. Met behulp van zelflerende technologie kan het bedrijf nu zien in hoeverre gebruikers een getoonde advertentie zien en wat ze ermee doen. Op basis daarvan kunnen adverteerders als het ware tijd kopen die mensen met hun advertentie doorbrengen, in plaats van absolute kijkersaantallen.

Dit meldt de website Ad Age op basis van berichten van Snapchat, dat het nieuws bevestigde. Adverteerders kunnen volgens het bericht zelf een waarde toekennen aan een swipe. Snapchat zoekt vervolgens automatisch naar het doelpubliek van de adverteerder en koppelt de twee aan elkaar.

De nieuwe manier van advertenties verkopen wordt door Snapchat omschreven als “doelgebaseerd bieden”, waarbij adverteerders meer controle over campagnes binnen de app krijgen. Het toont de ambitie van het bedrijf achter de app, dat adverteerders zoveel mogelijke controle wil geven.

Met behulp van machine learning, dus kunstmatige intelligentie, wil Snapchat een advertentie koppelen aan een specifiek publiek. Op die manier hoopt het bedrijf dat gebruikers ook meer tijd gaan doorbrengen met getoonde advertenties. Op dit moment kijken gebruikers gemiddeld 3 seconden naar een advertentie en dat vinden adverteerders te weinig.

Een anonieme adverteerder liet tegen Ad Age weten dat het een eerste stap in de goede richting is van Snapchat, maar dat het bedrijf meer zal moeten doen om aantrekkelijk te blijven voor adverteerders.