Salesforce maakt Customer Succes Platform slimmer en verder gepersonaliseerd

Salesforce schrijft in een persbericht over de levering van Customer Succes Platform voor de Industriële Revolutie 4.0. Door de nieuwe diensten voor het platform komen er slimmere, dieper gepersonaliseerde digitale ervaringen bij die de klanten tot middelpunt van de business maken. Trailblazers (bijvoorbeeld beheerders en ontwikkelaars) kunnen voortaan eenvoudig de meest recente ontwikkelingen ontsluiten op het gebied van personalisatie, online e-learning, kunstmatige intelligentie (AI), productiviteit, mobiel en internet of things (IoT).

Eén van de mogelijkheden die de slimmere en meer gepersonaliseerd klantenervaring realiseert is de lancering van myThrailhead. Dit is een Continious Learning-platform waarmee Salesforce zijn gamified online e-learningplatform uitbreidt. Door middel van een drag-and-drop-gebruikersinterface kan ieder bedrijf de leeromgeving customizen met eigen content, branding, look-and-feel. Zo wil Salesforce corporate leren opnieuw uitvinden en het toegankelijk maken tijdens iedere carrièrestap van medewerkers.

Ook myEinstein is een belangrijk onderdeel van de aankondiging. Voortaan kunnen beheerders en ontwikkelaars van alle vaardigheidsniveaus AI-apps op maat bouwen over de totale Salesforce-omgeving. Dit kan via kliks (dus zonder code) met twee nieuwe machine learning-platformdiensten. Met Einstein Prediction Builder kunnen klanten automatisch hun eigen AI-modellen maken die uitkomsten voorspellen voor welk veld of object dan ook. Einstein Bots worden op hun beurt getraind met historische service- en CRM-data om snel en accuraat te antwoorden op reguliere klantvragen, routinekwesties op te lossen en desgewenst over te dragen aan klantenservicemedewerkers.

Verdere toevoegingen

De nieuwe dienst myLightning maakt het voor Trailblazers mogelijk om customized apps, thema’s, flows en componenten te bouwen om hun productiviteit naar een hoger plan te tillen. Door het Lightning-framework kunnen customized CRM-ervaringen gebouwd worden, terwijl myLightning merkbeelden, kleuren, pagina-achtergrondafbeeldingen en meer aan laat passen in lijn met het eigen merk. Met mySalesforce kunnen Trailblazers middels point-and-click-tools krachtige, moderne customized mobiele apps bouwen, inzetten en publiceren.

Tot slot is er myIoT dat voorzien is van een declarative interface. Zo kan elke Trailblazer IoT-data gebruiken voor het creëren van rules-based automation voor ieder bedrijfsproces dat deel uitmaakt van het Salesforce Platform. Iedereen kan voortaan verbonden apparaten, sensoren en applicatiedata combineren met klantcontext van Salesforce voor het realiseren van proactieve sales-, service- en marketingervaringen. Overigens is Salesforce de afgelopen dagen regelmatig in het nieuws, vooral vanwege de eigen Dreamforce-conferentie. Eerder schreven we al over een strategisch partnerschap tussen Salesforce en Google.