2min

Tata Consultancy Services (TCS) en Rolls-Royce kondigen in een persbericht aan hun jarenlange samenwerking op het gebied van internet of things (IoT) uit te breiden. Zo willen de partijen van nieuwe mogelijkheden op het gebied van data-innovatie profiteren.

Door de samenwerking moet Rools-Royce geholpen worden bij onder andere het versnellen van de digital first-strategie. Ook zal het bedrijf bekend om motoren en aandrijfsystemen meer waarde creëren voor zijn klanten, bestaande diensten verbeteren, ontwikkeling- en implementatietijden verkorten en nieuwe gebieden voor groei creëren. Deze ontwikkeling wordt ondersteund door het Connected Universe Platform van TCS, een Platform-as-a-Service (PaaS) dienst die de ontwikkeling en implementatie van IoT-apps versnelt.

TCS biedt vanwege de overeenkomst aan Rolls-Royce digitale IoT-platform functionaliteiten waarmee data sneller vastgelegd, gedeeld en geanalyseerd kan worden. Hierdoor moeten producten en diensten in een hoog tempo te ontwikkelen zijn en kan Rolls-Royce overal in het bedrijf data gebruiken om te innoveren en effectiever samen te werken met partners en klanten.

Ondersteuning

Rajesh Gopinathan, CEO van TCS, zegt dat Rolls-Royce door het Connected Universe Platform eenvoudiger producten en diensten kan ontwikkelen, inzetten en op de markt brengen. Het bedrijf wil zijn klanten helpen om intelligenter en meer geautomatiseerd te worden. Daarom zien klanten TCS als de partner voor het benutten van kansen in het nieuwe Industrie 4.0, denkt Gopinathan.

Bij de uitbreiding van de samenwerking hoort ook de lancering van een analytics en applicatie hub in Bangalore, een stad in India. Daarnaast laat TSC weten recentelijk nieuwe klantencentra in het Verenigd Koninkrijk geopend te hebben, waar onder andere de nadruk ligt op het bedienen van Rolls-Royce. Ook is er ondersteuning vanuit Duitsland, Scandinavië, Canada en Singapore.