HPE voegt kunstmatige intelligentie toe aan datacentermanagement

Services
HPE voegt kunstmatige intelligentie toe aan datacentermanagement

Hewlett Packard Enterprise (HPE) heeft details over zijn kunstmatige intelligentie (AI) aanbevelingsengine bekendgemaakt. Deze engine moet bedrijven hun IT-infrastructuur, inclusief apps, beter laten beheren. Met HPE InfoSight biedt het bedrijf een voorspellend analytics-platform dat software-aangedreven intelligentie naar datacenters brengt.

Als er met enige waarschijnlijkheid in de toekomst een infrastructuurprobleem op zal treden, merkt de AI dat op. Daarna wordt de oorzaak gemarkeerd zodat medewerkers over kunnen gaan tot actie voordat er daadwerkelijke problemen in het datacenter ontstaan. Daarnaast zal InfoSight prestaties analyseren en aanbevelen hoe resources efficiënter in te zetten.

Het platform werkt door miljoenen sensoren over de hele wereld vanuit verschillende bronnen te analyseren. De data wordt dan gebruikt om problemen in een gehele infrastructuur te voorspellen en voorkomen. Daaronder vallen ook opslag en applicaties. Volgens het bedrijf wordt er meer dan 99,9999 procent gegarandeerde beschikbaarheid gerealiseerd.

Verklaring

HPE geeft aan dat bedrijven vandaag de dag geen storingen of vertragingen bij hun applicaties kunnen gebruiken. Toch zou de complexiteit van infrastructuur zorgen voor een “App-Data gat” dat van invloed is op bedrijven en tijd verspilt. Met de AI en voorspellende analyse-mogelijkheden van InfoSight wil HPE storingen en verloren tijd minimaliseren, waarbij in sommige gevallen het oplossen van problemen 85 procent minder tijd in beslag neemt.

Het bedrijf spreekt zelf van de eerst van zo’n soort AI-engine in de industrie. Dat is volgens het bedrijf nodig omdat bedrijven aangedreven worden door applicaties. Daarom wil HPE zijn klanten helpen met de stap naar een IT-model waar zelf beheerd kan worden. Door InfoSight moeten IT-afdelingen meer tijd kunnen besteden aan projecten die er toe doen, in plaats van het oplossen van problemen.

De prestaties worden onderschreven door iland Secure Cloud, dat in een reactie aangeeft met InfoSight potentieel grote problemen wist te voorkomen. iland prijst de proactieve besluiten die leiden tot het verbeteren van de omgeving. Dit bedrijf levert 100 procent beschikbaarheid aan zijn klanten, wat InfoSight mogelijk maakt.