2min

Het is opnieuw raak bij de ING, het bedrijf heeft wederom last van een storing met het internet bankieren. Het is op dit moment niet mogelijk om geld over te maken via Mijn ING, ook iDeal is daardoor onbruikbaar voor ING klanten.

ING heeft inmiddels via haar Twitter Webcare afdeling de storing bevestigd. Het zou volgens de ING nog wel mogelijk zijn om betalingen te doen via de mobiele applicatie. Het is inmiddels de zoveelste storing in enkele weken tijd. Recent kwamen verschillende storingen door problemen met enkele database servers, het is niet bekend of dat nu wederom het geval is.

ING heeft de afgelopen weken al aangegeven niet blij te zijn met alle storingen en kwam ook met een plan om het online bankieren te gaan herzien. Waar Mijn ING, mobiel bankieren en iDeal nu nog enorm afhankelijk zijn van elkaar wil ING dit in de nabije toekomst gaan loskoppelen, zodat alle drie de systemen apart van elkaar functioneren. Nu is het zo dat als een van drie systemen problemen heeft de andere twee diensten vaak ook niet meer te gebruiken zijn. Dit zou in de toekomst voorkomen moeten worden door de systemen los te koppelen.

Veel webwinkels zijn ook niet te spreken over de internetstoringen van de ING, het kost de webwinkels miljoenen euro’s als de iDeal dienst van ING niet werkt. Er is al sprake van webwinkels die de schade willen verhalen op de ING.

UPDATE 16:04:
ING laat via de Twitter Webcare weten dat de storing weer is verholpen.