1 min

De gegevens van 84.000 klanten van Bol.com zijn toegangkelijk geweest, door een fout van een marketingbureau. Het lek zou kort na de ontdekking zijn aangepast en de gegevens zijn inmiddels niet meer toegankelijk.

De gegevens waren toegankelijk doordat de partner van Bol.com in kwestie, een marketingbureau, gebruik maakte van een oudere versie van AMFPHP. Door het lek zouden de gegevens toegankelijk zijn geweest zonder dat iemand zich daarvoor aan had hoeven melden. Ook kon er een dump van alle data gemaakt worden. Het lek werd ontdekt door Henriëtte wie lid is van het Genootschap van Hackende Huisvrouwen.

De hackster verklaarde tegenover WebWereld dat zij erg tevreden is over de handelingen van Bol.com. De betreffende kwetsbare servers waren binnen tien minuten na de melding offline. Ook werden de beveiliging en procedures na de hack flink aangescherpt. Als laatste werd er contact gezocht met de desbetreffende hacker, om te kijken of er niets over het hoofd was gezien door de website. De getroffen klanten zijn middels een email op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen.