Hacker krijgt wachtwoord via Apple’s helpdesk

Beveiliging
Hacker krijgt wachtwoord via Apple’s helpdesk

Een hacker heeft via de helpdesk van Apple een wachtwoord verkregen voor de iCloud-account van een redacteur van Wired. Apple bevestigde dit tegenover Mat Honan, de persoon die gehackt werd. De redacteur merkte eind vorige week op dat zijn iDevices van afstand gewist waren.

De hacker wist ook het wachtwoord voor de Twitter- en Gmailaccount van Honan te verkrijgen, mogelijk via een iCloud-backup. Het wachtwoord voor Apple’s iCloud-service werd verkregen door de klantenservice van Apple te raadplegen. Door zichzelf voor te doen als Mat Honan kreeg de hacker zijn wachtwoord, waarna het iCloud-wachtwoord opnieuw werd ingesteld en een mail hierover direct naar de prullenbak werd verplaatst, zodat Honan in eerste instantie niets merkte.

Vervolgens werden de iPhone, iPad en MacBook Air van Honan op afstand gewist. Via de Twitter-account van Gizomodo, waar Honan eerder werkzaam was, werden diverse beledigende uitspraken gedaan. Honan’s kwelgeest zou ook hiervoor verantwoordelijk zijn geweest.

Inmiddels zijn de Google- en Twitteraccount van Honan hersteld. Het laatste probleem is het terugkrijgen van de data van de MacBook, waar Apple nu mee bezig is.

 WinkelBeoordelingPrijs inclusief Porto
4_sterren€ 519.09Bekijken
5_sterren€ 526.00Bekijken
4_sterren€ 529.00Bekijken
4_sterren€ 529.00Bekijken