1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Microsoft gaat het anders aanpakken qua mannier van promoten. Het softwareconcern promoot de nieuwe Windows Media Player 9 via KaZaA. Sinds begin vorige maand is Microsoft bezig met het aanbieden van promotievideo’s in het p2p programma KaZaA. Microsoft biedt via het bedrijf Altnet uit Los Angeles promotievideo’s van ongeveer acht minuten (22 MB) aan van Boom Boom Huckjam en The Rules of Attraction.

Volgens een medewerker van Altnet heeft Microsoft zelfs advertentieruimte bij KaZaA om Boom Boom Huckjam te promoten. Van de Media Player 9 is tot nu toe alleen een bèta-versie uit. Een analist van GarnterG2 in LATimes verteld dat die totaal verbaast is door deze actie van Microsoft. Hij schrijf "Ik ben net zo verbaasd als toen ik hoorde dat Bertelsmann in zee ging met Napster".

Volgens de critici is Microsoft wel goed bezig, met deze actie wordt het op een juiste mannier gebruiken van KaZaA gestimuleerd. Een woordvoerder van Microsoft zegt vooral geïnteresseerd te zijn in de manier waarop p2p gebruikt kunnen worden voor legale content.

De reclame bestanden op KaZaA zijn te herkennen aan een goudkleurig icoontje. Deze verschijnen meestal als eerste bij een zoek opdacht.