1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Microsoft opent de aanval op America Online. De softwaregigant spendeert 300 miljoen dollar om de lancering van MSN 8 te ondersteunen.De marketingcampagne is uitgesmeerd over internet, print, radio en televisie en moet consumenten van de meerwaarde van MSN 8 overtuigen. MSN 8 is een dienstenpakket met internettoegang, portal en een speciale webbrowser. De extra diensten helpen onder andere bij het bijhouden van e-mail, bescherming tegen virussen en het bijwerken van digitale foto’s. De campagne werd onlangs feestelijk gelanceerd door Bill Gates en popzanger Lenny Kravitz en was daarna gedurende een hele werkweek zo’n beetje overal online te zien. De online campagne moest namelijk 90 procent van de internetters bereiken. Andere isp’s lijden onder een verzwakte markt. America Online, nu nog marktleider, ziet zijn advertentie-inkomsten iedere maand minder worden, daarnaast nemen te weinig consumenten breedbanddiensten af en vermindert het aantal nieuwe abonnees. MSN 8 is nu nog alleen in de Verenigde Staten en Canada te krijgen, maar komt de komende maanden in meerdere landen beschikbaar.