2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Microsoft introduceert een groot aantal vernieuwingen van zijn technologie, supportprogramma’s en services voor Windows Server 2003, met als doel klanten op elk niveau de hoogst mogelijke betrouwbaarheid te bieden. Tot de nieuwe services en technologieën behoren onder meer het Microsoft Datacenter High Availability Program, honderden technische innovaties in Windows Server 2003 en de Microsoft Reliability Service. "Wij willen de downtime met de helft terugbrengen. Maar verbeteringen op het gebied van betrouwbaarheid moeten verder gaan dan alleen wat technische vernieuwingen aan ons product – ze moeten een antwoord vormen op het totale betrouwbaarheidstraject", zegt Willem Blanken, Manager Enterprise en Partner Group van Microsoft Nederland. "Klanten doen hun uiterste best om het rendement van hun IT-investering te verhogen. Dankzij de aangekondigde innovaties kunnen zij verzekerd zijn van een uiterst hoge betrouwbaarheid van het systeem, wat zich uiteindelijk vertaalt in zakelijke meerwaarde."

"Serverbetrouwbaarheid is essentieel voor ondernemingen", zegt Donna Scott, vice-president en onderzoeksdirecteur bij Gartner. "Downtime, gepland of niet, staat gelijk aan verloren tijd en geld. Bedrijven hebben nieuwe middelen en methoden nodig om de betrouwbaarheid van hun ICT- infrastructuur te bewaken, teneinde geïnformeerde beslissingen te kunnen nemen om de doelmatigheid en effectiviteit te vergroten."

Microsoft heeft eveneens plannen aangekondigd voor de Microsoft Reliability Service (MRS). De Reliability Service bewaakt de event-data van Datacenter-servers bij klanten, analyseert deze gegevens en produceert betrouwbaarheids- en beschikbaarheidsrapportages, die specifiek zijn toegespitst op de situatie bij die klant. Met MRS kunnen klanten de beschikbaarheid van software- en hardwarecomponenten binnen hun systemen bewaken, de kernoorzaken van zowel geplande als niet-geplande downtime identificeren en preventieve maatregelen nemen om de beschikbaarheid van het systeem te verhogen.