1 min

Tags in dit artikel

, ,

Het elektronicaconcern Philips wil zijn grip op de jonge consument fors verstevigen. Onder het credo ‘Things to do your thing’ presenteerde Philips een reeks nieuwe apparaten. Zo zijn in Nederland vanaf juli twee soorten ‘sleutelhangers’ te koop vanaf 129 euro. De een is een digitaal cameraatje, op de ander kan de gebruiker muziek- en tekstbestanden opslaan. Om de foto’s te verwerken en toegang tot de data te hebben, steekt de gebruiker de sleutelhanger in de USB-aansluiting van de computer. Die fungeert tevens als oplader voor de batterij. Philips meent vooral kopers te vinden onder de 15- tot 25-jarigen. Consumenten hebben de apparaatjes in het Philips-homelab uitgebreid getest.

Volgens Philips-marketingmanager Arthur van Rest draait het bij jongeren om delen. "Zoals het delen van ervaringen en elkaars muziek. Deze apparaatjes hang je om je hals en je kunt ze bij elkaar in de computer stoppen.

Sinds vorig jaar werkt Philips samen met sportfabrikant Nike en muziekzender MTV, populaire merken bij de jeugd. "Met MTV kunnen we in Europa ongeveer 130 miljoen jongeren bereiken." De nieuwe apparatuur wordt op alle mogelijke manieren onder de aandacht van het MTV-publiek gebracht. Met Nike ontwikkelt Philips producten die geschikt zijn voor atleten, zoals een MP3-speler die om arm of middel kan worden gedragen, zodat de gebruiker tijdens het sporten naar muziek kan luisteren. Philips praat momenteel met Nike over uitbreiding van de samenwerking.