1 min

Tags in dit artikel

,

Microsoft verzendt volgende week zijn nieuwe MSN software naar een selecte groep betatesters. De nieuwe MSN versie is uitgebreid met een flink aantal nieuwe mogelijkheden voor het werken met digitale foto’s. Microsoft biedt de nieuwe dienst, MSN Premium, aan in samenwerking met breedbandaanbieders waaronder Verizon, Qwest en Charter Communications. De softwaregigant hoopt dan ook op een uitbreiding van het aantal abonnees met een breedbandverbinding.

Vooral liefhebbers van digitale fotografie komen met het nieuwe MSN pakket aan hun trekken. Zo biedt de software de mogelijkheid foto’s eenvoudig te zoeken, te rangschikken in een diapresentatie waarin muziek kan worden opgenomen en snel foto’s te verzenden en te ontvangen in gecomprimeerde bestandsvorm. Ook kunnen MSN gebruikers meerdere e-mailaccounts tegelijkertijd beheren en online agenda’s delen met vrienden, familie of collega’s.

Vorig jaar herfst introduceerde Microsoft zijn huidige MSN versie waar het bedrijf miljoenen dollars in heeft gestoken. Met behulp van een 300 miljoen kostende marketingcampagne hoopte de softwaregigant zijn abonneebestand flink te laten groeien. Helaas pakte het anders uit. MSN telt momenteel 400.000 abonnees minder dan de 9 miljoen in 2002. Verschillende abonnees hebben de inbeldienst van MSN ingeruild voor snellere breedbanddiensten. Door de samenwerking met deze aanbieders aan te gaan hoopt Microsoft deze overstappers terug te halen als abonnee. Ook biedt MSN haar diensten voor 9,95 dollar per maand aan aan klanten van bedrijven die geen relatie met Microsoft hebben.